دومین زلزله‌ی عالیجناب!

"فروید" نابغه ی کنکاش در لایه‌های پنهانِ آگاهی آدمی، در مباحثش تاکید می‌کند که شخصیت آدمی در 6 سال اول زندگی اش شکل می‌پذیرد و از آن به بعد آدمی بر اساس این سال‌های اولیه اش، زندگانی را به سر می‌برد و جبرگرایی ژنتیکی و ذهنی و ناخودآگاهی بر احوالش حاکم شده و تغییر در اعمال و کردار و گفتار ناممکن می‌نماید؛ در مقابل روانشناسان و انسان شناسان و متخصصان علوم انسانی انسان باور و وجود گرا بودند که سیر پیشرفت بشر را در نگاه به آینده می‌جستند و وجود تنش و تلاش برای رفع آن را همراه با خوش بینی و نیاز انسان به تغییر سرلوحه ی آموزششان را تشکیل می‌داد.

زندگی بسیاری از افراد شاخص انسانی، نظریات انسان گراها و وجود گراها را مورد تایید قرار می‌دهد و از آن جمله در سرزمین ما سیر تغییرات آراء، اندیشه‌ها، گفتار و کردار هاشمی رفسنجانی خود دلیلی آشکار بر درستی رای معتقدان به تغییر در سیر شخصیتی و گفتمانیِ انسان بوده است. هاشمی رفسنجانی بی شک مطالعه‌ی موردی با اهمیتی در سیر تاریخ معاصر ایران است، او که زمانی نظارت استصوابی در مجلس خبرگان را باب کرد و دست نیروهای امنیتی و نظامی در ورود به ساحت وسوسه انگیز اقتصاد دولتی را باز گذاشت و حتی نامه ی چند تن از نامداران ملی مذهبی را – من باب نصیحه لائمه المسلمین – تاب نیاورد، در چند سال اخیر چنان تغییر موضعی داده که گاه آدمی را به شگفتی می‌اندازد.  ادامه مطلب ...

نظم جدید جهانی و نقش ایران در صلح پایدار

همه ادیان، مذاهب و عقاید، آینده ای مطلوب، همراه با صلح جهانی و برخورداری همه مردم از رفاه نسبی را نوید داده اند. نهضتها و جنبشها عمدتا بر اساس شورش مردم فقیر و کارگر و مورد ظلم واقع شده و با رهبری یک فرد یا گروه، اتفاق افتاده اند و ادیان نیز مطابق همه این جنبشها، رهبری مردم مظلوم را در برابر ظالم بر عهده گرفته اند، اگر چه در فاصله ای بعد از پایه گذاران خود، با حکومت و ثروت یکپارچه شده و در جهت سلطه بر مردم مورد استفاده قرار گرفته اند.

حکومت عده ای از خواص خود خوانده بر مردم، فرآیندی بوده که همواره طی دوران زندگی بشری تداوم یافته است. همواره انسان‌هایی خود را بالاتر و برتر از دیگران پنداشته اند، نظامیانی به خدمت آنها درآمده‌اند و کشتار انسانی در فجیع‌ترین شکل خود صورت گرفته است. گاهی قتل و کشتار و غارت مردم، با اعمال عقاید و تکفیر طرف مقابل صورت گرفته است و در دنیای جدید نیز نوعی برده داری نوین، با ایجاد جوامع بحران زده و بیکار، شکل گرفته است و مردم همچنان در شکل گروه‌ها، مذاهب و نژادها در حال قتل و کشتار هستند.  ادامه مطلب ...

روستایی با کلبه های منحصر به فرد

جار صنعتی Dan Pauly کلبه های چوبی جالب را طراحی و ساخته که بیشتر شبیه به خانه ایی در فیلم های اساطیری و تخیلی است. او در خانواده ایی با همین پیشینه کاری متولد گشته و در واقع نجاری کار و حرفه خانوادگی آنان به شمار میرود. همانطور که مشخص است سابقه تاریخی بزرگی در پشت این طراحی های عجیب نهفته است و آن این که جد بزرگ Dan Paul از سویس به ایالت متحده مهاجرت کرد و کار خود را در آن کشور ادامه داد. وی معتقد است که صنعتگرانی که میتوانند در کارهای خود خلاق و شگفتی آفرین باشند قابل احترامند.

  ادامه مطلب ...

10 کاندیدای بهترین گل فصل گذشته اروپا

از سوی یوفا، 10 گل به عنوان بهترین گل های فصل گذشته رقابت های اروپایی برگزیده شده و قرار است گل برتر، توسط هواداران فوتبال انتخاب شود.



 
ادامه مطلب ...

فهرست کامل تیم‌های لیگ برتر در فصل 94-95

فهرست کامل بازیکنان 16 تیم لیگ برتر به شرح زیر است:

فولاد خوزستان؛ به امید شاگردان دراگان



تیم فولاد با یک جای خالی در فهرست نهایی خود را آماده حضور در اولین هفته رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران می کند. دراگان اسکوچیچ سرمربی فولاد در فصل نقل و انتقالات ستاره بزرگی نخرید اما او به شدت به همین خرید های به ظاهر متوسط امیدوار است.

فهرست فولاد در لیگ امسال شامل نفرات زیر خواهد بود:
علیرضا سلیمی ، مهرداد بشاگردی، امید خالدی ، محمدرضا خانزاده ، لئوناردو مساریچ، بهمن کاملی، امیرحسین فشنگچی ، اکبر ایمانی ، مهرداد جماعتی ، مهدی بدرلو ،حسین مالکی ، ماتیاس چاگو، اسماعیل شریفات ، یوسف وکیا ، مهدی دغاغله ، حسین ابراهیمی ، ساسان انصاری 

ادامه مطلب ...