هیئت قمر بنی هاشم (ع) چوار

بنام خالق زیباییها
با درود و سلام به ساحت مقدس ولی عصر (عج )-
هیئت قمر بنی هاشم (ع) چوار در سال ۱۳۲۵ هجری شمسی بنا نهاده شده است.
این هیئت با هدف گسترش و نشر شعائر اصیل اسلامی و حفظ آنان تاسیس شدو اکنون پس ازگذشت بیش نیم قرن ماوای و مامن جوانان و نوجوانانی است که به تاسی از پدران خود که اکنون یا در قید حیات نبوده و یا به علت کهولت سن سکان را به دست آنان سپرده و می کوشند تا این چراغ پرفروغ هدایت را همچون پدارانشان بدست نسل آتی بسپارند و رسالت خطیر خود را در این مهم به انجام برسانند .
وبلاگی که مشاهده می کنید حاصل تلاش تنی چند از همین فرزندان خلف است که با توجه به کاستی ها و تجربه کم راه اندازی شده و سعی دارند در لوای نشر مطالب مذهبی و عقیدتی به انعکاس فعالیتهای هیئت و دیگر فعالیت های مذهبی منطقه بپردازند .
امید است کاستی ها را بر ما بخشوده و استاید عزیز و دوستان گرامی با ارسال مطالب ارزنده خود و ارائه نظرات و پیشنهادات سازنده خود مارا در این مسیر خطیر یار نمایند . درضمن ازسازمان تبلیغات استان ایلام -اداره کانونهای مساجداستان ایلام وکلیه نهادهایی که همکاری لازم رابااین هیئت نموده اندکمال قدردانی وتشکرراداریم .

محرم 1394

 

هوای بهاری شهرچوار29اسفند1394

چوار1395

مراسم اربعین هیئت قمربنی هاشم چوار


اس ام اس تبریک ماه مبارک رمضان92




www.rar.blogfa.com


آمد رمضــــــــان و التــــــــهابــــــــی ست به لــــــــب

هر لحظـه مــــــــرا حسرت آبــــــــی ست به لــــــــب

با شــــــــوق لــــــــب تــــــــو “ربنــــــــا” می خوانـــم

هر بوسـه به پــای تـــــو دعای مستجابی ست به لــب

اللهــــــــم عجــــــــل لــــــــولیــــــــک الفــــــــرج

.

.

.

رمضان خوش آمدی من به تو عادت دارم

از تو با نغمه ی پرسوز شفاعت دارم

گرچه دیریست خدا رفته زیاد دل من

من به ایام خدا ولی ارادت دارم . . .

فرارسیدن ماه رحمت و مغفرت الهی مبارک باد

ادامه نوشته

داستان خواندنی “یک روز قبل از اعدام”

www.rar.blogfa.com
آخرین باری که دیدمش پانزدهم آگوست بود. درست شب قبل از اعدامش!
اصولا شب قبل از اعدام نمی ذارن که کسی به فرد اعدامی نزدیک بشه.اون شب ها من با شادی زیاد به تخت خودم می رفتم و روز بیست و هشتم آگوست رو انتظار می کشیدم و همش صحنه ای که قرار بود آزاد بشم رو برای خودم تو ذهنم مرور می کردم.
ادامه نوشته

مداح رضا سهرابي ...مراسم محرم  شهرچوار 1391



دوستان چند نصیحت برادرانه

- زیاد سعی نکنید خیال پردازی کنید . تا می تونید از خیالپردازی های بد دوری کنین .

- غذا زیاد نخورین . هر وقتی که احساس گشنگی کردین فقط به اندازه ی نیازتون بخورین .

- غسل جمعه رو هرگز فراموش نکنین

-صدقه در روز شنبه رو فراموش نکنین

- اگه می شه در روز یه کمی قرآن بخونین . قرآن مثل سیب می مونه شما وقتی که سیب می خورین نمی دونین که چه ویتامین هایی رو وارد بدنتون می کنید اما سیب کار خودش رو توی بدنتون انجام می ده .

- روزای دوشنبه و یا پنج شنبه رو روزه بگیرین .

- مواظب چشماتون هم خیلی باشین .

- باید بگم که مواظب حرف زدن هم باشید اما چون خودم مواظب حرف زدنم نیستم پس نمی تونم به شما هم این توصیه رو بکنم . یعنی متاسفانه خودم خوب غیبت می کنم . یا گاهی وقتا بلند می خندم .

- همیشه وضو داشته باشین


و در پایان امروز وفات حضرت ام البنینه ........ یادمون باشه که او مادر حضرت عباسه و حضرت عباس هم باب الحوائجه .............





در اين روز زيارت امام حسين (ع‌) مستحب است و اين زيارت‌، همانا خواندن زيارت اربعين است كه از امام عسكري (ع‌) روايت ‌شده كه فرمود: علامات مؤمن پنج تاست‌: خواندن 51 ركعت نماز در شبانه‌روز ـ نمازهاي واجب و نافله و نماز و شب ـ به دست كردن انگشتري دردست راست‌، برآمدن پيشاني از سجده‌، و بلند خواندن بسم الله الرحمن ‌الرحيم در نماز.
شيخ طوسي سپس متن زيارت اربعين را با سند به نقل از حضرت صادق عليه ‌السلام آورده است‌: السلام علي ولي الله و حبيبه‌، السلام علي خليل الله و نجيبه‌، السلام علي صفي الله و ابن صفيه‌...
اين مطلبي است كه شيخ طوسي‌، عالم فرهيخته و معتبر و معقول شيعه در قرن ‌پنجم درباره اربعين آورده است‌. طبعا بر اساس اعتباري كه اين روز ميان ‌شيعيان داشته است‌، از همان آغاز كه تاريخش معلوم نيست‌، شيعيان به حرمت ‌آن‌، زيارت اربعين مي‌خوانده‌اند و اگر مي ‌توانسته‌اند مانند جابر بر مزار امام ‌حسين (ع‌) گرد آمده و آن امام را زيارت مي‌كردند. اين سنت تا به امروز درعراق با قوت برپاست ‌و شاهدیم که میلیونها شیعه عراقی و غیر عراقی در این روز بر مزار امام حسین (ع) جمع می شوند.

نصب پرچم  توسط اهالی  دهستان مورت و هیئت محبان امام علی (ع) برفرازکوه یکساله

هدف از نصب این پرچم بر بلند ترین کوه این منطقه این است که در مناسبت های ملی مذهبی پرچم های متنوع نصب شود و با توجه به ایام محرم و صفر پرچم عزای امام حسین (ع) نصب شده است و بر انیم که بعد از این ایام پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران نصب شود. 

 


سخن بزرگان

الإمامُ الباقرُ عليه‏السلام

لسَلَمَةَ بنِ كُهَيلٍ والحَكَمِ بنِ عُتَيبَةَ: شَرِّقا وغَرِّبا لَن تَجِدا عِلما صَحيحا إلاّ شَيئا يَخرُجُ مِن عِندِنا أهلَ البَيتِ .

امام باقر عليه‏السلام

- خطاب به سلمة بن كهيل و حكم بن عتيبه- : اگر به شرق و غرب برويد ، هرگز دانش درستى را نخواهيد يافت ، مگر همان چيزى كه از ما خاندان صادر شود .