حادثه شیراز نتیجه بی توجهی

بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 92انتظار می‌رفت شرایط برای طرح دیدگاه‌های گوناگون، بحث و تبادل نظر بر سر مسائل مختلف جامعه فراهم شود اما گویا عده‌ای حاضر نیستند این تغییر و اراده مردم را به رسمیت بشناسند و به ضرورت‌های انتخاب آقای دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری ایران با توجه به شعارهای انتخاباتی ایشان توجه کنند. به دنبال این مقاومت و تلاش برای نپذیرفتن پیامدهای انتخاب شدن دکتر روحانی در شهرهای مختلف، ایجاد مزاحمت و بازداشتن سخنرانان از ارائه دیدگاه‌های خود شدت پیدا کرده است. 

 چندی پیش به دعوت انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز برای سخنرانی در رابطه با موقعیت ایران در آستانه توافق هسته‌ای به دانشگاه شیراز دعوت شدم که در کمال ناباوری و حیرت مشاهده کردم در پایین پلکان هواپیما افرادی مرا دعوت کردند تا سوار اتومبیل شوم و به بیرون بروم با این عنوان که همانطور که موافقانی دارم مخالفانی نیز دارم و ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، سپس به دنبال گفت‌وگوها و تصمیماتی که از قبل گرفته بودند، ابلاغ کردند که مانع ورود من به شهر شیراز شوند. در نتیجه این برخورد اعتراض کردم که اگر موافق نبودید من به این شهر بیایم چرا برای سخنرانی من در دانشگاه شیراز مجوز صادر کردند؟! که البته پاسخ قانع کننده‌ای نشنیدم و پس از آن با هواپیمایی دیگر به تهران بازگردانده شدم. این رفتار متاسفانه از سوی کسانی که مسئول برقراری آرامش و امنیت شیراز هستند با بی‌اعتنایی برخورد شد. پس از آن افرادی که در تهران وظیفه برعهده داشتند نسبت به این موضوع بی تفاوتی نشان دادند و به دنبال آن حمله به آقای مطهری و مشکلاتی که در سفر ایشان به شیراز پیش آمد، مشاهده شد. به نظر می‌رسد برخورد با عاملان و آمران این قضیه و حل و فصل مسائل مربوط به چنین رفتارهایی می‌تواند از خسارت‌های بزرگتر جلوگیری کند و ضرورتی است که مورد بی‌توجهی مدیران قرار گرفته است و اگر نسبت به موضوع بازگرداندن من به تهران توجه بیشتر و حساسیت بیشتری نشان داده می‌شد شاید مشکلاتی که برای آقای مطهری پیش آمد تکرار نمی‌شد. در حقیقت به نظر می‌رسد نهادهای ذیربط باید بتوانند شرایط مناسب برای گفت و شنود و طرح دیدگاه‌های مختلف که به حکم آیات قرآن کریم از وظایف مسلمانان است -صحبت‌ها را بشنوند و بهترین آنها را انتخاب کنند- فراهم کنند چراکه زیبنده نیست با این گونه رفتار‌ها چهره دولت خدشه‌دار شود و در شرایطی که مخالفان می‌کوشند نقاط ضعف را برجسته جلوه دهند شواهد قابل بهره‌برداری به این گروه‌ها ارائه شود

الهه کولایی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد