گرد و غبارها با منشاء داخلی یا خارجی؟

شرایط بحرانی هوا در خوزستان ، تعداد زیادی از مردم شهرهای درگیر در گرد و غبار در استان را به علت استنشاق هوای آلوده راهی مراکز درمانی کرد. بر اساس گزارشهای کارشناسی شده درچند سال اخیر ذراتی با قطر میکرونی، از انواع بافت های خاک شامل ترکیبات خیلی ریز رس، لوم، لای، مارن، و نمک شرایط اقلیمی و زیستی خوزستان را تحت تاثیر قرارداده اند.

اما نکته ای که در هفته های اخیر و با شدت گرفتن پدیده گردو غبار در خوزستان، به محل بحث برای مسوولان استان و کشور تبدیل شده ،منشاء این ریزگردها است که برخی معتقدند منشاء خارجی مانند کشور عراق، کویت ،عربستان و صحراهای شمال آفریقا است و برخی دیگر ، بیابان های خوزستان و خشک شدن بخش های قابل توجهی از تالاب هورالعظیم را عامل اصلی انتشار گرد وغبار می دانند.  ادامه مطلب ...

تهدید آرمان‌شهر انقلاب با نامحرمان

سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هم سپری شد. انقلابی که مانند هر انقلاب دیگری با توجه به مقتضیات زمانی و مکانی خود دستاوردها و کاستی ها را در پی داشته است. انقلابی که امنیت و استقلال امروز ایران مدیون آن است در کنار تمام دستاوردهایش اگر می‌خواهد به سر منزل مقصود برسد و نه کامل بلکه اندکی به آرمان شهر وعده داده اش نزدیک شود باید هر سال همزمان با برگزاری جشن های پیروزی همایش های آسیب شناسی خود را نیز بر پا دارد، تا با ترمیم نقاط ضعفش بیشتر مورد اعتماد مردم واقع شود.  ادامه مطلب ...

روایت باغ ویران‌شـده ایرانـی در منچستر

«یکشنبه صبح است و هوا ابری. برای عکاسی از طلوع بیرون رفتیم، حالا در انتهای خیابان دانهایم چند عکس می‌گیریم اما ساختمانی در کنار خیابان بودون (Bowdon) جلب‌توجه می‌کند. سقف ساختمان ریخته و معلوم است که تن ساختمان در آتش سوخته. استخری پر از برگ در وسط این باغ و دیوارهای نیمه ریخته اتاق‌هایش ناراحت‌کننده‌تر از این بود که به راحتی از آن عکس بگیری. نمی‌توانستم این ساختمان را تنها بگذارم، بعد از اینکه چند عکس از آن گرفتم دنبال صاحب این باغ گشتم» این حرف‌های راس هیل، عکاس جوان انگلیسی است که در وبلاگ خودش منتشر کرده. این باغ با شکوه که در آتش سوخته برای ایران است. سرکنسولگری و باغ سفارت ایران این روزها در منچستر تنهاست و شرایط خوبی ندارد. باغی که سال‌های زیادی است کسی از آن خبر ندارد.  ادامه مطلب ...

خاورمیانه در جنگی بیهوده در حال سوختن است

گزارش های تاسف باری از مردم سوریه، عراق و آفریقا به گوش مردم می رسد و در این حین سیاستمداران کشورها هر کدام بر طبل حق می کوبند. این وضعیت خصوصا در جهان اسلام و خاورمیانه، وضعیت جدیدی نیست و یادآور جنگهای صلیبی است. اگر کتب مسیحیان و خاطرات و رشادتهای سرداران و فاتحان جنگهای صلیبی را مرور کنیم، خواهیم دید که این مردمان چگونه به عمل خود که کشتن انسانها (مسلمانان) ایمان داشته و آن را کاری خدایی و برای رفتن به بهشت می دانسته‌اند و البته در این راه برای کسب جاودانگی باید مسلمانان (از نگاه آنان کفار ) را از سر راه برمی داشته اند. ریچارد شیردل یکی از این فاتحان کبیر است که هنوز در ادبیات سیاسی و اجتماعی و تاریخی غرب، سرداری شجاع و مسیحی متدین محسوب می گردد. 

اگر ایران این فرصت‌ تاریخی را قدر بداند  ادامه مطلب ...

درختانی که عمدا بوسیله آمریکایی ها خم شده است

در برخی نقاط جنگلی کشور ایالات متحده، درختانی خم شده وجود دارند که در واقع این درختان بصورت طبیعی خم نشده اند، بلکه آنها توسط انسان های ماجراجویی خم شده تا به کمک خم کردن این درختان، مسیر خود را در درون جنگل گم نکرده و از آن به عنوان راهنمایی در منطقه استفاده نمایند.

 

ادامه مطلب ...

درختانی که عمدا بوسیله آمریکایی ها خم شده است

در برخی نقاط جنگلی کشور ایالات متحده، درختانی خم شده وجود دارند که در واقع این درختان بصورت طبیعی خم نشده اند، بلکه آنها توسط انسان های ماجراجویی خم شده تا به کمک خم کردن این درختان، مسیر خود را در درون جنگل گم نکرده و از آن به عنوان راهنمایی در منطقه استفاده نمایند.

 

ادامه مطلب ...

دوئل خونین یکساعته شیر تنها و بوفالو

دو جانور مصمم، یک ساعت در پارک ملی لوانگوای زامبیای جنوبی با هم پیکار کردند و در نهایت هر دو با جراحاتی سنگین صحنه را ترک گفتند. زمانی که شیر به شکارش چنگ زد و او را گاز گرفت، بوفالو حاضر به عقب نشینی نشد و پاسخ شیر را با شاخهای بزرگش داد. 

 

مت آرمسترانگ فورد، 25 ساله، راهنما و مسئول کمپ که برای شنتون سافاریز کار می‌کند، شاهد این نبرد خونین بود. او می‌گوید این شیر شش ساله، به بیماری پوستی مبتلا بوده و از گروهش دور افتاده است. 

  ادامه مطلب ...

اکنون نوبت محاکمه «آن مرد رفته» است

غلامعلی رجایی در وبلاگش نوشت: خبر بد محکومیت محمدرضا رحیمی را همه در رسانه ها شنیده اید. ۵ سال حبس به ضمیمه استرداد بیش از ۵ میلیارد تومان. البته هرچند به این حکم اعتراض خواهد شد ولی شواهد امر حاکی از این است که حتی در صورت اعتراض خبری از تبرئه رحیمی در کار نخواهد بود.

اگرچه درباره رحیمی سخن های بسیاری هست که زدن آنها را به مصلحت نمی دانم ولی خدا را شاهد می گیرم از شنیدن این خبر اصلا خوشحال نشدم. نباید از زمین خوردن دیگران خوشحال شد. مخصوصا کسانی که به هر جهت برای این کشور زحماتی کشیده اند. البته یک جای شکر دارد و آن اینکه قوه قضاییه نشان داد به هر دلیل! به سراغ دانه درشت های سیاسی هم رفته و می رود. خوبی کار در این است که کسی نمی گوید آبروی نظام با این پرونده و محاکمه رفت یا خواهد رفت.  ادامه مطلب ...

دیگر نمی‌توان باشعار،شعورمردم‌را گروگان‌گرفت

دکتر محمد مصدق می‌گوید: «ارزش هر فرد به اندازه‌ی رنج‌هایی است که برای ملتش می‌کشد.» در این سالیان سپری شده بر این مردم نجیب که خیلی‌ها جیب شان را پر کردند و رفتند و برخی از این جماعت غارتگر هم که در زندان به سر می‌برند پاسخی به بانکها و مردم نمی‌دهند مفهوم این جمله‌ی پرمغز دکتر مصدق بیشتر برای مردم ایران مصداق پیدا می‌کند تا چهره افرادی که پشت شعارهای رنگین ساده زیستی آمدند و کشور را با فسادهای انبوه میلیاردی خود به اینجا رساندند را بیشتر و بهتر بشناسند.

این روزها مردم صبور و قدخمیده در زیر بار قسط و وام و تورم با چشمان روشن و تیزبین شان، هر روز خبری از فسادهای میلیاردی می‌شنوند، این روزها همان مردمی که انقلاب کردند و در 8 سال جنگ تحمیلی با شکوه تمام ایستادند و در سخت ترین شرایط اقتصادی، تحریم‌ها را تحمل کرده اند وبسیاری از همنوعانشان همواره بیم بیمه و بیماری دارند و در فراز و فرود زندگی، از ناداری موی سفید کرده اند و با سیلی صورتشان سرخ مانده است، با نگاهی پرسشگر در حیرت اند که در این سالیان وعده‌های رنگین عده‌ای که با شعار پاکدستی آمدند چه بر سر ملت و مملکت آمده است!  ادامه مطلب ...

زیباکلام: حصر از همان ابتدا خلاف قانون بود

صادق زیباکلام به سایت انتخاب خبر گفت: حصر آقایان مهدی کروبی و میرحسین موسوی از همان ابتدا هم عملی خلاف منافع ملی و خلاف قانون بود. پنچ سال که سهل است، پنچاه سال هم که از آن بگذرد، این اقدام همچنان غیر قانونی است. بالاترین دلیلی که برای غیرقانونی بودن این اقدام وجود دارد همین ضد و نقیض گویی هایی است که ظرف ۵ سال گذشته هر چند وقت به چند وقت در مورد آن ابراز می شود. یک بار گفتند شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفته است، یک بار گفتند تصمیم از جانب آن شورا نبوده و مقامات دیگر نظام این تصمیم را گرفته اند.

زیباکلام: حصر از همان ابتدا خلاف قانون بود  ادامه مطلب ...

اعلام برائت در وقت اضافه!

ر پی انتشار خبر محکومیت قطعی معاون اول رئیس‌جمهور در زمان احمدی‌نژاد، تعدادی از فعالان و رسانه‌های جناح محافظه‌کار، به اعلام برائت خود یا مجموعه محافظه‌کاران از رحیمی پرداختند و دفتر محمود احمدی‌نژاد هم تأکید دارد تخلفات رحیمی هیچ ارتباطی با دولت و حتی دوره خدمت او در دولت‌های نهم و دهم ندارد!

قابل انکار نیست که احمدی‌نژاد، رحیمی را، با وجود تمام سوابقی که داشت، به سمت معاونت حقوقی و پارلمانی خود برگزید و سپس، به موازات شدت گرفتن اتهامات، به پست بالاتر معاون اول رئیس‌جمهور و حتی رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب کرد که مورد اخیر حتی نوعی دهن کجی به کسانی بود که رحیمی را متهم در یک پرونده فساد اقتصادی می‌دانستند. 

اعلام برائت در وقت اضافه!  ادامه مطلب ...

ارتباط پرونده فرزند هاشمی با آن لکه‌ 8 ساله

طق ضدفساد! آقای احمد توکلی امروز در حالی بیان شد که از قضا بحث و سوژه روز رسانه‌ها و افکار عمومی موضوع قطعیت یافتن حکم پرونده اتهامی مالی دادگاه محمدرضا رحیمی (معاون اول احمدی‌نژاد) و در راستای آن طرح موضوع پرداخت یک میلیارد و دویست میلیون تومان به نامزدهای اصولگرای مجلس توسط ایشان برای موفقیت در انتخابات می‌باشد اما توکلی در شروع نطقش گفت: «امروز می‌خواهم مطالبی را در رابطه با پرونده مهدی هاشمی به اطلاع ملت شریف و نمایندگان برسانم، البته نتیجه محاکمه به تصمیم قاضی دادگاه بستگی دارد و همه باید تسلیم قانون باشیم،...»

قبل از هرچیز باید از آقای توکلی پرسید شما تسلیم قانون هستید؟ قانون می‌گوید: نام بردن از متهمان قبل از صدور احکام قضایی و از آن مهمتر قطعیت یافتن آن در دادگاه تجدیدنظر، جرم است. حال چگونه در تریبون رسمی کشور نام یک متهم را به راحتی می‌آورید و جرمش را هم رسما اعلام می کنید: «رشوه 5 میلیون دلاری استات اویل به مهدی هاشمی»؟ مگر رسانه‌های کشور و حتی شخص سخنگوی قوه قضاییه، نام آقای معاون اول دولت مورد حمایت شما، را تا زمان قطعی شدن حکمش آوردند و فقط او را با نام مخفف «م.ر» خطاب نمی کردند؟ پس چطور به شما که می‌رسد قانون می‌شود ملعبه دستتان؟  ادامه مطلب ...

قوانین داعش درباره حقوق زنان اعلام شد

به گزارش بی بی سی، زندگی یک زن که در میان اعضای تندرو گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) زندگی می کند، چگونه است؟ گروهی از زنان حامی داعش در عراق و سوریه که خود را "گردان خنسا" می نامند، رساله مفصلی در اینترنت به زبان عربی منتشر کرده اند که هدف آن جذب زنان در کشورهای حوزه خلیج فارس و عربستان سعودی است. در این رساله سعی شده تا به سوالات پاسخ داده شود. این رساله توسط موسسه تحقیقاتی کویلیام که مرکز آن در لندن است، ترجمه و منتشر شده است. این موسسه در زمینه مقابله با تروریسم فعالیت دارد.
 قوانین داعش درباره حقوق زنان اعلام شد
ادامه مطلب ...

روایت شاهدان عینی از شکنجه صدام برسر بازیکنان فوتبال

پس از باخت تیم ملی عراق در مقابل تیم کره جنوبی در جریان برگزاری مسابقات آسیایی، سایت "ورلد ساکر" که به بازتاب اخبار بین المللی فوتبال می‌پردازد گزارشی را درباره فوتبال در دوران زمامداری "صدام حسین" دیکتاتور پشین عراق منتشر کرد. در این گزارش شاهدان عینی روایتی زنده از سایه‌افکنی وحشت و شکنجه صدام بر سر بازیکنان وقت تیم ملی فوتبال عراق می گویند.   ادامه مطلب ...