وقتی که نمایندگان محترم مجلس بیکارند

درگیری‌های علی کریمی و علی دایی در سال‌های گذشته، فراز و فرود‌ها و شدت و ضعف‌هایی داشته است؛ اما بی‌‌گمان سخنان چند روز پیش کمال‌الدین پیرمؤذن، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، فراز جدیدی در تاریخچه درگیری این دو ستاره بزرگ فوتبال ایران باز کرده است. چند روزی است، ‌یک ویدئو‌ کوتاه از سخنرانی کمال‌الدین پیرمؤذن، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ـ که از قضا از شبکه خبر هم پخش شده ـ در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در محافل ورزشی هم بحث‌های فراوانی را برانگیخته است؛ جایی که نماینده مردم اردبیل، احتمالا مانند همه اردبیلی‌هایی که علی دایی را چیزی فرا‌تر از یک اسطوره می‌ستایند، به وزیر ورزش و جوانان تذکر داده که «این چه رویه ورزشی است آقای وزیر که علی دایی شهریار فوتبال را مظلوم و علی کریمی را لوس و نُنُر کرده و خارج از ظرفیت ایشان به وی مسئولیت می‌دهید، که به احتمال زیاد خسران آور خواهد بود‌».   پیش از این هم می‌شد، حدس زد که نمایندگان مجلس به دلیل اتفاقات رخ داده در هیأت مدیره پرسپولیس و حاشیه‌های فراوان این تیم ـ که ناشی از تصمیمات نماینده ‌تام‌الاختیار وزیر در امور دو باشگاه بزرگ پایتخت بود ـ بحث تذکر و پرسش از وزیر ورزش را پیش بکشند اما هیچ گاه کسی گمان نمی‌کرد که وزیر ورزش به دلیل نقشش در «لوس و نُنُر» بار آوردن علی کریمی و «مظلوم» واقع شدن علی دایی، مورد انتقاد نمایندگان مجلس قرار گیرد. البته از مجلسی که رئیس سازمان محیط زیست را به دلیل «مگس‌های سفید» به مجلس فرا می‌خواند، هیچ بعید نیست که وزیر را هم به دلیل «لوس» شدن علی کریمی استیضاح کند.

 
گفتن ندارد که سخنان نماینده مجلس کشورمان از چندین و چند جهت مورد نقد شدید است. اظهار‌نظر یک نماینده مجلس در امور جزئی‌ یکی از رشته‌های ورزشی همان ‌قدر عجیب است که ارتباطات دادن این امور جزئی به وزیر! البته شاید آقای پیرمؤذن بهتر از پشت پرده ورزش ایران خبر دارند، ولی تصور اینکه انتخاب دستیارهای سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هم با نظر شخص وزیر صورت می‌گیرد، موضوعی است که در مخیله کمتر کسی می‌گنجد. 

نکته جالب ماجرا اینجاست که یک نماینده در حالی درباره امری چنین جزئی در حوزه بزرگ ورزش ایران اظهار نظر می‌کند که چندین و چند ماه است، یک پرونده بزرگ حساس با نام «فساد در فوتبال» در مجلس شورای اسلامی باز شده و نماینده‌ها، قرائت گزارش آن را به امروز فردا می‌اندازند. 

پیش از جام‌جهانی اعلام شد که گزارش این پرونده آماده شده اما قرائت آن به پس از جام‌جهانی موکول شد و از جام‌جهانی به بعد از بازی‌های آسیایی و تا به امروز، هنوز نشانه‌ای از اراده مجلس برای خواندن این پرونده وجود ندارد، ولی مسأله‌ای نظیر برکناری دایی و حضور کریمی در تیم ملی از چنان اهمیتی برخوردار است که حتی بشود به‌ خاطر آن به وزیر هم تذکر داد. 

البته چندان به آقای پیرمؤذن هم انتقادی وارد نیست. بالاخره سوار شدن روی برخی موج‌های خبری و اظهار‌نظر در برخی موضوعات که مخاطبان پرشوری دارد، می‌تواند به محبوبیت افراد بیفزاید، وگرنه چندی پیش و در جریان ماجرای تجاوز به کودکان در مدارس فوتبال، وقتی با شماری از نمایندگان مجلس عضو فراکسیون ورزش تماس گرفتیم، هیچ کس نه‌تنها در جریان نبود که حتی حاضر به اظهار نظر هم نشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد