آیاپولادی جا پای بزرگان فنرباغچه می‌گذارد

پس از بازگشت کاروان تیم ایران از برزیل کمتر رسانه‌ای موفق شد تا رد مهرداد پولادی مدافع، هافبک پرسپولیس را بزند. پولادی که در جام جهانی به خوبی از پس وظایفش برآمد و توانست یکی از چهر‌ه‌های برتر تیم‌ملی در جام 2014 باشد، بدیهی بود که با پیشنهاداتی روبرو و احتمال اینکه دیگر با پیراهن پرسپولیس او را نبینیم زیاد است. پولادی که در یکی،‌دو روز نخست بازگشت به ایران بر سر قراردادش با سرخپوشان به مشکل خورد راهی ترکیه شد تا با بررسی چند پیشنهاد مطرح شده مذاکرات برای خروج از ایران و حضور در فوتبال اروپا را آغاز کند.  ترک‌ها جدی‌تر از بقیه

در شرایطی که عنوان می‌شد مهرداد پولادی از آلمان و حتی ایتالیا نیز با پیشنهاداتی روبرو شده است اما به نظر پیشنهادی که یکی از باشگاههای ترکیه‌ای برای جذب او ارائه داده از سایر گزینه‌ها جدی‌تراست. باشگاه معتبر فنرباغچه که جزو سه باشگاه بزرگ و همیشه مدعی فوتبال ترکیه است قصد دارد تا چپ پای ایرانی فصل گذشته پرسپولیس را به خدمت بگیرد. فنرباغچه که در فوتبال ترکیه بسیار صاحبنام و پرافتخار است حتی گفته می‌شود که حاضر است نزدیک به دو میلیون دلار برای جذب پولادی هزینه کند. در همین راستا و طی روزهای اخیر بارها این مدافع ملی‌پوش به همراه مدیربرنامه‌هایش با مدیران باشگاه مذکور مذاکره کرده است و بعید نیست که در صورت توافق طرفین پولادی فصل آینده به این باشگاه ملحق شود.

افتخارات و ستاره‌ها

همانطور که عنوان شد فنرباغچه جزو سه باشگاه همیشه مدعی فوتبال ترکیه در کنار گالاتاسرای و بشیکتاش است. البته این باشگاه بواسطه حضور ستاره‌های فراوان که پیش از این برای فنرباغچه توپ می‌زدند شهرت جهانی یافته است. جالب است بدانید که فنرباغچه در سال 1907 تاسیس شده و تا به امروز 19 بار در سوپر لیگ ترکیه به قهرمانی رسیده است که آخرین قهرمانی این باشگاه به فصل گذشته برمی‌گردد.

در این میان نام بردن از ستاره‌های سابق فنرباغچه بی‌شک بر بزرگی این باشگاه صحه خواهد گذاشت. شوماخر، اوکوچا، اورتگا، کنت اندرسون، راپاییچ، بیرفن، هویدونگ، استفان آپیا، کلودیو تافارل و روبرتو کارلوس از جمله بازیکنان سرشناسی بودند که در سالها و دهه‌های گذشته برای فنرباغجه بازی کرد‌ه‌اند. اما نیکمت این باشگاه نیز مربیان بزرگی را به خود دیده است؛ کریستوف دام، زیکو، آلبرتو پریرا، ورنر لورانت و لوئیس آراگونس فقید جملگی از سرشناس‌ترین مربیانی بودند که در مقاطع مختلف هدایت این تیم را بر عهده گرفته‌اند. لازم به ذکر است که سرمربی فعلی فنرباغچه ارسون یانال مربی سرشناس فوتبال ترکیه است که پس از فاتح‌تریم، مصطفی دنیزلی و سنول گونش از جمله مربیان تاثیرگذار در فوتبال ترکیه به شمار می‌رود. حالا باید دید که آیا مدافع ملی‌پوش فوتبال ایران می‌تواند با حضور در فنرباغچه پا جای بزرگانی بگذارد که بخشی از تاریخ و هویت این باشگاه به شمار می‌آیند یا خیر؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد