خلاقیت جالب احمدی نژاد برای ماندن در پاستور! (+سند)

در روزهای پایانی دولت محمود احمدی نژاد اقدامات عجیب و خلاف قاعده دولت هر روز شکل تازه ای به خود می گیرد. در تازه ترین اقدام بصورت چراغ خاموش و بی سر و صدا، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری به بهانه بهرمندی از تجربیات روسای جمهور سابق و پیگیری امور اجرایی مربوط به آن ، اقدام به ایجاد تشکیلاتی جدید در ساختار نهاد ریاست جمهوری با عنوان «دفتر رئیس جمهور سابق»!  نموده است.   در این ساختار جدید که در تاریخ اول تیر 92 و طی نامه شماره   6070/92/200 و با امضای غلامحسین الهام به عنوان معاون توسعه مدیریت انسانی رئیس جمهور به بقایی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شده است، شرح وظایف دفتر رئیس جمهور سابق و تشکیلات تفصیلی و ساختار دفتر رئیس جمهور سابق با 25 پست سازمانی مشخص در نظر گرفته شده است. 

  
جای این سوال باقی است که چرا آقای احمدی نژاد 8 سال قبل به فکر استفاده از تجربیات روسای جمهور سابق برنیامد و حتی ساختمانی که در اختیار رئیس جمهور سابق( خارج از نهاد ریاست جمهوری) بود را از وی گرفت و چنان در تبلیغات انتخاباتی و مناظرات تلویزیونی علیه همه مسئولان قبلی سخن گفت که شد آنچه شد. 
 
 اما متن ابلاغیه غلامحسین الهام به عنوان معاون توسعه مدیریت انسانی رئیس جمهور به بقایی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در خصوص تشکیل «دفتر رئیس جمهور سابق»!   در نهاد ریاست جمهوری و تصویر این نامه: 
 
   
جناب آقای بقایی 
 
معاون محترم اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری 
 
  
 
با سلام و احترام 
 
با توجه به ضرورت بهره مندی از تجربیات ارزنده و موثر روسای جمهور سابق و به منظور پیگیری و ساماندهی امور اجرایی مربوط به آنان به پیوست شرح وظایف و تشکیلات تفصیلی«دفتر رییس جمهور سابق» به شرح زیر در ساختار نهاد ریاست جمهوری به شرح زیر موافقت و برای اجرا ابلاغ می گردد. شایان ذکر است این واحد سازمانی تابع تمامی ضوابط و مقررات اداری، مالی و استخدامی نهاد ریاست جمهوری خواهد بود. 
 
  
 
شرح وظایف دفتر رئیس جمهور سابق: 
 
-         هماهنگی و تهیه و تنظیم اوقات، برنامه ملاقات ها، جلسات، سفرها و دیدارها. 
 
-         تهیه و تنظیم مشروح یا خلاصه مذاکرات با اشخاص، مقامات داخلی و خارجی. 
 
-         دریافت ثبت و اعلام نظرات ایشان و انعکاس آن به مراجع ذیربط. 
 
-         ارتباط با استانداری ها، دستگاه های اجرایی، قوه قضائیه، قوه مقننه و غیره حسب مورد. 
 
-         مدیریت چرخه گردش مکاتبات. 
 
-         آماده سازی نامه ها، مستندات و مدارک اداری مرتبط جهت استحضار. 
 
-         هماهنگی در ارائه خدمات پشتیبانی، اداری و مال. 
 
-         پشتیبانی امور حفاظتی رئیس جمهوری سابق و خانواده آنها. 
 
-         تجهیز و به هنگام سازی حوزه دفتری به فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی چند رسانه ای و نگهداری آن با همکاری سایر واحدهای ذیربط. 
 
-         انجام امور مراسلات و مکاتبات، تهیه و تنظیم پیش نویس ها، نامه ها، ویرایش و تلخیص مکاتبات و گزارش های استحضاری. 
 
  
 
شرح وظایف امور فرهنگی: 
 
-         مدیریت گردش مکاتبات وارده و صادره. 
 
-         گزارش ها و مکاتبات وارده و کسب اطمینان از کیفیت مستندات استحضاری. 
 
-         پیگیری دستورات کتبی تا حصول نتیجه. 
 
-         انجام امور مراسلات و مکاتبات. 
 
-         اتخاذ تدابیر لازم در امر نظارت و پیگیری امور ارجاعی. 
 
-         انجام کلیه اموری که توسط رئیس جمهوری سابق یا رئیس دفتر رئیس جمهور ارجاع می شود. 
 
-         انجام سایر امور محوله و ذیربط. 
 
  
 
شرح وظایف امور پشتیبانی : 
 
-         مدیریت منابع انسانی دفتر 
 
-         تشخیص و نظارت برانجام تعهد و تسجیل و صدور حواله و انجام سایر وظایفی که در قانون محاسبات عمومی کشور تصریح گردیده است. 
 
-         مدیریت نظارت بر امور دبیرخانه، مکاتبات و ارسال مراسلات. 
 
-         پشتیبانی امور مراسم و تشریفات مقامات دفتر با هماهنگی واحدهای ذیربط. 
 
-         مدیریت حفظ و نگهداری اموال و تجهیزات دفتر با هماهنگی واحد های ذیربط. 
 
-         برنامه ریزی و تأمین کالاها و خدمات مورد نیاز و انجام امور محوله. 
 
-         برنامه ریزی و تأمین فضا و ساختمان مورد نیاز دفتر رئیس جمهور سابق. 
 
-         نظارت بر انجام امور نگهداری و تعمیرات ساختمان ها و تأسیسات با هماهنگی واحد های ذیربط. 
 
  
 
شرح وظایف امور تشریفات و اطلاع رسانی : 
 
-         مستند سازی و تدوین گزارش دیدارها و سفرهای داخلی و خارجی. 
 
-         برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر مقتضی به منظور ایجاد و نگهداری آرشیو صوتی، تصویری، عکس و اسلاید. 
 
-         انجام هماهنگی های لازم با واحدهای دخیل در برنامه های مختلف و ایجاد هماهنگی بین دفتر با میزبان و مراسم. 
 
-         اخذ درخواست ملاقات، تهیه گردشکار منطبق با درخواست و ارائه آن جهت رویت دفتر. 
 
-         پذیرایی، اسکان، حمل و نقل، بازدید و سایر برنامه های مهمان مربوطه. 
 
-         انجام کلیه امور تشریفاتی و اطلاع رسانی حسب نظر ریاست محترم. 
 
-         هماهنگی با وزارت امور خارجه و سایر دستگاه های مرتبط برای ملاقات میهمانان خارجی. 
 
  
 
تشکیلات تفصیلی دفتر رئیس جمهور سابق: 
 
1891. کارشناس عالی(رئیس دفتر) 
 
1892.مسئول دفتر 
 
1893. مسئول دفتر 
 
1894. مسئول دفتر 
 
  
 
1895.کارشناس عالی 
 
1896.کارشناس عالی 
 
1897.کارشناس عالی 
 
1898.کارشناس عالی 
 
1899.کارشناس عالی 
 
1900.کارشناس عالی 
 
  
 
امور پشتیبانی: 
 
1901- رئیس امور 
 
1902- کارشناس 
 
1903- کارشناس 
 
1904- کارشناس 
 
1905- کارشناس 
 
  
 
امور هماهنگی : 
 
1906- رئیس امور 
 
1907- کارشناس 
 
1908- کارشناس 
 
1909- کارشناس 
 
1910- کارشناس 
 
  
 
امور تشریفات و اطلاع رسانی: 
 
1911- رییس امور 
 
1912- کارشناس 
 
1913- کارشناس 
 
1914- کارشناس 
 
1915- کارشناس

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد