یادداشت وحید هاشمیان بر بازی آلمان و ایتالیا

چرا آلمان باخت؟

یادداشت| وحید هاشمیان

یواخیم لو مربی بسیار خوب و بزرگی است و همیشه اعتقاد دارد که سیستم تیمش باید به‌گونه‌ای ارنج و طراحی شود که تیم‌های حریف مجبور به تغییر تاکتیک و آرایش تیمی‌شان شوند.

در واقع او می‌خواهد کاری بکند که حریفان عکس‌العمل نشان بدهند و آلمان عمل‌کننده باشد. اما در بازی مقابل ایتالیا، آلمان سیستم خودش را بر پایه حریف ارنج کرد و این باعث شد که بازی که همیشه از تیم آلمان می‌دیدیم، یعنی همان هماهنگی در پاس دادن، پاس‌کاری‌های ریز، حفظ توپ، استفاده از پاس پشت دفاع و خلاقیت به‌دلیل تغییر بر مبنای ارنج حریف از بین برود.

به‌نظر من قرار گرفتن لوکاس پودولسکی در ترکیب تیم ملی آلمان هم از اشتباهاتی بود که یواخیم لو مرتکب آن شد. با توجه به بازی‌های خوب رئوس، شولر و همچنین مولر استفاده از آن‌ها از ابتدای بازی می‌توانست موثر باشد. جناح راست آلمان در این بازی خالی گذاشته شده بود و با توجه به قرار دادن تونی کروس که یک بازیکن دفاعی است، لو سعی کرده بود با او، شواین‌اشتایگر و سامی خدیرا که خاصیت‌های دفاعی دارند در میانه میدان کار کند. به نظر من تغییر سیستم بازی بر مبنای ایتالیا و استفاده نکردن از رئوس، مولر و کلوزه از اول بازی ایرادهای اساسی آلمان در بازی پنجشنبه‌شب بود.

آلمان تیم خوبی بود؛ همان‌طور که در یکی از مصاحبه‌هایم گفته بودم، آن‌ها در دفاع مشکل دارند. در بازی مقابل ایتالیا اشتباهات فردی در گل اول و مشکل آفسایدگیری و رعایت نکردن فاصله خط دفاعی با توپ در گل دوم کار آلمان را سخت کرد. آلمان در نیمه دوم بازی خوبی انجام داد، ولی ویژگی بازی ایتالیایی بازی بسته و پوشش‌های خوب بود که باعث شد آلمان نتواند گل بزند. ضمن آنکه این امکان وجود داشت در ضدحملات گل‌های بیشتری نیز دریافت کند.

چیزی که برای من عجیب بود، تفاوت در حرکات بدنی لو  و پراندلی بود. حرکت‌های بدنی لو حاکی از استرس وارده بر این مربی داشت. او داشت ناخنش را می‌خورد و بیشتر روی نیمکت نشسته بود که این برای مربی بزرگی همچون لو عجیب بود. در مقابل مربی ایتالیا از ابتدای بازی کنار خط بود؛ به بازیکنان هیجان می‌داد و دستورات خوبی صادر می‌کرد. این استرس از لو به بازیکنان هم انتقال داده شد. لو مربی است که نیمه‌نهایی را باخته و این موضوع در بازی پنجشنبه بی‌تاثیر نبود.

در مجموع ایتالیا بهتر بازی و دفاع کرد. آلمان در اوایل بازی فرصت‌های خوبی داشت. ایتالیا از موقعیت‌های خودش استفاده کرد. بعد از کسب نتیجه 2 بر صفر، آلمان نیمه دوم سیستمی که همیشه انجام می‌داد را پیاده کرد، اما برای بازی مقابل تیمی همچون ایتالیا این کارها دیر بود و به نظر این اشتباهات باعث شد که آلمان بازی را واگذار کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد