کپی و ضبط موسیقی در Widows Media Player

شما می توانید CDهای صوتی خود را به کامپیوتر خود ریپ کرده و دیسک های Compilation را بااستفاده از پخش کننده رسانه توکار ویندوز روی دیسک ضبط کنید.
ریپ کردن CDها به کامپیوترتان و ایجاد یک کتابخانه موسیقی دیجیتال، مزایای فراوانی دارد. در میان برنامه های مشهوری که چنین قابلیتی را در اختیار شما می گذارند، (Widows Media Player (WMP به احتمال بیش از سایرین شناخته شده است. این برنام به صورت از پیش نصب شده روی اکثر کامپیوترها ارایه می شود و معمولاً برنامه پیش فرض ویندوز برای کپی، پخش و Burn انواع گوناگونی از فایل های موسیقی و فیلم است.


WMP به شما اجازه می دهد که موسیقی های خود را سازماندهی کرده، به اشتراک گذاشته یا انتقال دهید و مدل های بسیار متنوعی از پخش کننده های قابل حمل موسیقی وجود دارند که با پخش کننده مایکروسافت سازگار هستند. شما در عین حال می توانید دیسک های Compilation (دیسک هایی که علاوه بر تراک های صوتی، حاوی فایل های صوتی مانند MP3هستند) از موسیقی های کلاسیک را برای هر حال و هوایی ایجاد کرده و نتیجه کار خود را دوباره بر روی دیسک ضبط کنید. ما در این مقاله اساساً بر روی11 WMP تمرکز خواهیم داشت که در میان اکثر کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ویستا و ویندوز اکس پی متداول است. کاربران ویندوز 7 متوجه خواهند شد که بخش عمده این دستورالعمل ها برای نسخه آن ها (WMP12) نیز قابل استفاده خواهد بود، اما برای اطلاعات دقیق تر در این زمینه به قدم ششم مراجعه کنید.
1. قدم اول
برای اجرای WMP، در منوی Startروی All Program کلیک کرده و سپس Widows Media Player را انتخاب کنید. کاربران ویندوز ویستا و ویندوز 7 در عین حال می توانند عبارت Widows Media Player را در نوار جستجوی منویStart تایپ کنند. پس از باز شدن برنامه، متوجه یک مجموعه از زبانه ها در امتداد بالای پنجره آن خواهید شد که شامل Now Playing. library.Rip.Burn.Syncو Media Guide هستند برای ریپ یک CD، باید مطمئن شوید که یک درایو دیسک اپتیکال در کامپیوتر شما نصب شده و یا به آن متصل است. CD مورد نظر خود برای ریپ را در درایو قرار دهید، در صورتی که پخش دیسک آغاز شد در نوار کنترل پخش پایین پنجره WMP روی کلید Stop کلیک کنید. شما با قرار دادن دیسک در داخل درایو با این روش می توانید از WMP همانند یک CD Player عادی استفاده کنید. با این حال قابلیت هایی که این برنامه در اختیار شما قرار می دهد به همینجا ختم نمی شوند.

2. قدم دوم
درحالی که CD مورد نظر شما در داخل درایو است، بر روی زبانهRip کلیک کنید. شما باید تصویر آلبوم فعلی و همچنین فهرست تراک های دیسک با اطلاعاتی مانند هنرمند و مدت موسیقی را در این بخش مشاهده کنید. برای ریپ دیسک مورد نظر یک بار دیگر بر روی زبانهRip کلیک کنید. به این ترتیب یک منویdropdown ظاهر خواهد شد که گزینه هایی مانند Formatو Bit Rate را در برمی گیرد.انتخاب فرمت صحیح از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا تعیین می کند که چه ابزارهایی قادر به پخش فایلی که ایجاد کرده اید خواهند بود. ما فکر می کنیم که اگر می خواهید موسیقی های خود را روی ابزارهای قابل حمل پخش کنید، MP3 فراگیرترین گزینه در این مورد به شمار می آید. انتخاب Bit Rate به شما امکان می دهد تا کیفیت فایل که برحسب کیلوبیت بر ثانیه اندازه گیری می شود را انتخاب کنید، 160 کیلوبیت بر ثانیه برای اکثر کاربران مناسب خواهد بود. اگر گزینه WAVرا به عنوان فرمت مورد نظر خود انتخاب کرده باشید، کیفیت ریپ عالی خواهد بود اما فایل بسیار بزرگی را به دست خواهید آورد.

3. قدم سوم
وقتی درباره فرمت و نرخ بیت تصمیم گیری کردید، زمان آن رسیده است که CD مورد نظر خود را ریپ کنید. یک بار دیگر بر روی Rip کلیک کرده و گزینه Rip album name را از منوی dropdown انتخاب کنید. به این ترتیب، یک منوی Pop-up ظاهر خواهد شد که از شما درباره نحوه محافظت از فایل ها در برابر کپی سؤال می کند. ما می خواهیم فایل های خود را روی یک Player - MP3پخش کنیم، بنابراین گزینه Dont add copy protection to your music را انتخاب می کنیم. سپس، توضیحات قانونی را در قسمت پایین صفحه مطالعه کرده و اگر شرایط ذکر شده در آن را می پذیرید، گزینه مربوطه را فعال کنید. حالا بر روی OK کلیک کنید تا دیسک شروع به چرخش کرده و پیشرفت فرآیند کپی شدن موسیقی ها به درایو دیسک سخت کامپیوتر خود را ببینید، ریپ کردن یک آلبوم معمولاً تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارد.

4. قدم چهارم
حالا اگر بر روی زبانه Library کلیک کنید، طرح جلد آلبوم و فهرست تراک های آن را خواهید دید. WMP اکنون می تواند تراک ها را از درایو دیسک سخت شما پخش کند. شما می توانید تمام آلبوم های خود را از زبانهLibrary بر حسب دسته بندی های متنوعی که در بخش سمت چپ پنجره برنامه ظاهر می شوند(مانندArtist,Album,Song, Genre,Yearو Rating ) مرور کنید. با این حال، ما به Playlists و خصوصاً گزینه Playlist Create علاقه داریم. اگر بر روی این گزینه کلیک کنید، می توانید نامی را برای فهرست پخش خود وارد کنید. برای ایجاد فهرست پخش، باید تراکت ها را از کتابخانه مورد نظر به پانل سمت راست پنجره بکشید. وقتی تمام تراک های مورد نظر خود را اضافه کردید، بر رویSave Playlist کلیک کنید. برای پاکسازی کل این پانل، روی علامت × قرمز رنگ سمت راست پنجره کلیک کنید. حالا می توانید فهرست های پخش تازه ای را با تکرار فرآیند فوق ایجاد کنید.

5. قدم 5
برای ضبط تراک های خود روی CD، روی زبانه Burn کلیک کنید. نوع دیسکی که می خواهید ایجاد کنید را از زبانه Burn انتخاب کنید. ما یک Audio CDو گزینهEject Disk After Burning را انتخاب کرده ایم. ایجاد یک فهرست Burn تا حدود زیادی به ایجاد یک Playlist شباهت دارد. کافی است تراک های مورد نظر خود را به پانل سمت راست پنجره بکشید. شما می توانید فهرست پخشی که قبلاً ایجاد کرده اید را با کشیدن آن به پانل سمت راست، بر روی دیسک ضبط کنید. وقتی فهرست پخش در پنجره ظاهر شد، روی گزینه Start Burnکلیک کنید (قبلاً مطمئن شوید که یک دیسک خام در داخل درایو قرار دارد). فرآیند ضبط CD تنها چند دقیقه طول خواهد کشید و پس از اتمام این مرحله، دیسک برای پخش روی یک PC دیگر و یا یک- Player CD عادی آماده خواهد بود.

6. قدم 6
اگر از ویندوز 7 استفاده می کنید، می توانید از WMP12برای پخش، ریپ و Burn مجموعه موسیقی خود استفاده کنید. اینترفیس این نسخه وجوه اشتراک زیادی با نسخه های قبلی دارد. CD مورد نظر خود برای ریپ را داخل درایو قرار دهید تا گزینه Rip CD در اختیارتان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند ریپ دیسک، می توانید Playlistها را به همان روشی که قبلاً توضیح دادیم ایجاد و روی دیسک ضبط کنید. گزینه های زبانه ها در این نسخه اندکی تفاوت دارند، اما تفاوت های مهمی که باید به آن ها توجه داشته باشید بسیار اندک هستند. گزینه Burn Option که نوع دیسک مورد نظر برای ضبط را مشخص می کند (و حالا DVDرا نیز دربر می گیرد). در گوشه بالا و سمت راست پنجره اصلی قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد