ساخت آلبوم عکس دیجیتال، بر روی CD

در حالی که ما اساساً از دیسک های فشرده برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کنیم روش های زیاد دیگری وجود دارد که شما می توانید مجموعه ای از CD های خام را به چیزی سرگرم کننده تبدیل کنید. یکی از این راه ها می تواند پر کردن CD با عکس های دیجیتال مورد علاقه تان باشد، چیزی که قبلاً تنها یک دیسک پلاستیکی یا چند فایل بر روی آن بود، ناگهان به یک قطعه ارزشمند از لحظات شاد شما و روشی عالی برای به اشتراک گذاشتن آنها با دوستان و سایر اعضای خانواده تان تبدیل می شود.

قدم اول
 

ساده ترین راه برای ذخیره کردن عکس ها بر روی یک CD این است که مثل هر نوع فایل دیگری با آنها رفتار کنیم. عکس هایی را که نیاز دارید انتخاب کنید، Sent to را انتخاب و بر روی CD/DVD writer خود کلیک کنید. CD های داده ای ما در این مقاله ازجزییات بیش تری برخوردار هستند. ویندوز XP و ویستا میان برهای مخصوص به عکس را برای کمک به burn عکس های شما فراهم می کنند. پوشه My pictures را در ویندوز XP باز کنید. پس از انجام این کار باید Copy to CD را مشاهده کنید؛ اگر آن را ندیدید، بر روی View>Explorer bar کلیک و تیک کنار آیتم هایی که دارای تیک هستند را بردارید. به همین شکل Photo Gallery، ویندوز ویستا( Start>All programs>Windows photo Gallery ) دارای یک دکمه Burn ساده در نوار ابزار فوقانی است که پوشه ها و فایل های منتخب را بر روی دیسک Burn می کند. استفاده از این ها بسیار ساده است و به سرعت صورت می گیرد اما شما نمی توانید هیچ گونه تزییناتی به آن اضافه کنید: نه اسلایدشو، نه thumbnail و نه هیچ نوع حواشی اضافی دیگر، فقط عکس های خام بر روی دیسک. برای این که امکانات بیش تری را در اختیار داشته باشیم مجبوریم در جای دیگری به دنبال آن بگردیم.

قدم دوم
 

قدم بعدی در Burn کردن بر روی CD به Windows Media Player 11 مربوط می شود که قابلیت های ساده اسلایدشو را به این کار اضافه می کند. Windows Media Player 11 به همراه ویندوز ویستا و به صورت توکار ارائه می شود اما کاربران ویندوز XP ممکن است از طریق آدرس www. Microsoft.com/windows/windowsmedia default.aspx/11/player و به طور رایگان نیاز به ارتقا به آن داشته باشند. Media Player را اجرا کنید:
(start>All Program>Windows Media Player)، بر روی سربرگ Library کلیک کنید، به Library>All Pictures بروید و عکس هایی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب نمایید. اگر آن ها را مشاهده نکردید، جای عکس ها را مشخص کنید و آنها را به صفحه Library بکشید. بر روی برگه Burn کلیک کنید، عکس ها را انتخاب نمایید و سپس آنها را به لیست Burn سمت چپ بکشید. بر روی دکمه Burn List که در بالای لیست عکس های انتخاب شده قرار دارد کلیک کنید، Rename Playlist را انتخاب کنید و یک نام مناسب و تشریحی مثل Summer Holiday 2008 برای عکس های تان انتخاب کنید. تا زمانی که CD/DVD writer تان را در لیست مشاهده کنید به کلیک کردن بر روی Next Drive ادامه دهید و سپس یک CD خالی در داخل درایو قرار دهید و بر روی Start Brun کلیک کنید. Media Player سپس یک گزارش وضعیت به شما نشان می دهد تا بتوانید روند Burn شدن عکس ها را مشاهده کنید.

ساخت آلبوم عکس دیجیتال، بر روی CD

قدم سوم
 

اگر شما به burn کردن چندین کپی از دیسک نیاز دارید، دیسک قبلی را از درایو خارج کنید، یک CD خالی جدید داخل آن قرار دهید و دوباره بر روی دکمه start Burn کلیک کنید. این کار را هرچند بار که نیاز دارید تکرار کنید. وقتی کارتان به اتمام رسید Windows Media Player را ببندید، سپس با استفاده از Explorer، یکی از دیسک های خود را مرور کنید. شما یک پوشه Pictures و فایلی که دارای اسمی که قبلاً برای آن انتخاب کرده بودید، یعنی Summer Holiday 2008 را خواهید دید. این فایل، یک لیست پخش Windows Media است، بنابراین دبل کلیک بر روی آن باعث باز شدن Windows Media Player خواهد شد و یک اسلایدشو متشکل از عکس های شما را راه اندازی خواهد کرد. این، بسیار بهتر از یک دیسک ساده از عکس های JPEG ی که قبلاً ایجاد کرده بودیم، است اما هنوز بسیار ابتدایی است. با مقداری کمک، ما می توانیم به نتایج تأثیرگذارتری دست پیدا کنیم.

قدم چهارم
 

Ashampoo Photo Commander 6 را نصب کنید. این برنامه کاربردی به شما کمک می کند عکس ها را مشاهده و ویرایش کنید اما نکته جالب توجه در این برنامه ابزار موجود در آن است، برنامه را اجرا کنید. بر روی Create کلیک کنید و گزینه HTML Album را انتخاب نمایید و یا بر روی Tools>Create Web photo Album کلیک کنید. پنجره Help را در صورتی که نمایش داده شده است انتخاب کنید. بر روی Add Files کلیک و عکس هایی را که می خواهید بر روی slideshow CD نمایش داده شوند انتخاب کنید. بر روی Next کلیک کنید و در جعبه برنامه Filename یک نام کوتاه برای آلبوم تان تایپ کنید، به طور پیش فرض، برنامه تصاویر بندانگشتی نسبتاً بزرگ 320× 240 پیکسلی را ایجاد می کند اما در صورت نیاز، می توانید سایز دیگری را انتخاب کنید192256x2 پیکسل برای عکس ها مناسب به نظر می رسد و شما می توانید تعداد عکس های بیش تری را در صفحه جای دهید.

ساخت آلبوم عکس دیجیتال، بر روی CD

قدم پنجم
 

این برنامه به طور نرمال عکس ها را فقط بدون هیچ گونه جزییاتی به شما نشان می دهد اما اگر فایل ها دارای اسم های تشریحی هم باشند ممکن است بخواهید این اسامی را نیز در آن بگنجانید. برای این کار جعبه Show file name را تیک بزنید. یک عنوان برای آلبوم انتخاب کنید.Asampoo Photo Commander به طور پیش فرض، اسلایدشو را در پوشه Documents کامپیوتر شما ذخیره می کند. اگر این کار را انجام دهید فایل ها با هر چیز دیگری که در آن جا ذخیره شده است تلفیق می شوند بنابراین ما توصیه می کنیم یک پوشه جدید به نام Album در انتهای مسیر دایرکتوری ایجاد کنید. با انجام این کار، مسیر ذخیره اسلایدشو چیزی شبیه به Users/Username\Documents\Album\ خواهد بود تنظیمات دیگری نیز وجود دارد که ما توصیه می کنیم آنها را قبول کنید اگرچه شما همیشه می توانید آنها را تغییر دهید.

قدم ششم
 

یک بار بر روی Next کلیک کنید تا بتوانید آلبوم تان را ست آپ کنید. با انجام این کار، Ashampoo اسلایدشوی شما را بر روی درایو خانگی تان ذخیره می کند. Explorer را اجرا کنید، به Documents\Ablum یا هر پوشه دیگری که مشخص کرده اید بروید و بر روی فایل html.My Photos.1 دبل کلیک کنید. اگر همه چیز به درستی پیش رفته باشد، شما عنوانی را که برای گالری تان انتخاب کرده بودید و Thumbnail های عکس های تان را مشاهده خواهید کرد کلیک بر روی هریک از این ها، نسخه full- size آن را نمایش خواهد داد. اگر شما این طرح را دوست ندارید یا با مشکلات دیگری مواجه شده اید، پنجره را ببندید، فایل های آلبوم را حذف کنید و کار را دوباره آغاز کنید. اما اگر از نتایج حاصله راضی بودید، آنها را درست مثل هر نوع فایل دیگری بر روی CD رایت کنید. برای این کار، همه آنها را انتخاب کنید، بر روی آن کلیک راست کنید، گزینه Sent TO را انتخاب و CD/DVD writer خود را انتخاب نمایید.

ساخت آلبوم عکس دیجیتال، بر روی CD

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد