ظهور حضرت مهدی (ع) آغاز تاریخ

بیانات مقام معظم رهبری :ظهور امام ، مبدأ حقیقى تاریخ بشرى
اصل کتاب زندگى بشر بعد از این است؛ مربوط به آن وقتى است که حضرت ولى‏عصر(ارواحنا فداه ) تشریف بیاورند ؛ آن جا زندگى انسان تازه شروع مى‏شود؛ مبدأ تاریخ حقیقى بشر از آن جا به بعد است که در صراط مستقیم الهى قرار مى‏گیرد و راه مى‏افتد، و به آن جایى مى‏رود که باید برسد.(1)

دوران ظهور ، دوران کمال مادیت و معنویت
 

این ، انتظار دنیاى برتر براى معنویات و مادیات بشر است. در دوران امام زمان، مادیات انسان‏ها هم از امروز بهتر خواهد شد، و فقط معنویات نیست. خداى متعال ، بشر را داراى جنبه‏ى ماده و معنا آفریده است، و کمال او هم در هر دو جنبه است. حکومت کامله و عادله‏ى الهى هم متکفل هر دو جنبه است.(2)

 

ظهور حضرت مهدی (ع) آغاز تاریخ
 

دوره‏ى ظهور امام زمان(عج) ، عصر تجدید حیات بشریت
 

دوره‏ى ولى‏عصر (ارواحنا فداه ) ، دوره‏ى آغاز زندگى بشر است؛ دوره‏ى پایان زندگى بشر نیست. از آن جا حیات حقیقى انسان و سعادت حقیقى این خانواده‏ى عظیم بشرى تازه شروع خواهد شد و استفاده از برکات این کره‏ى خاکى و استعدادها و انرژى‏هاى نهفته در این فضا، براى انسان - بدون ضرر، بدون خسارت ، بدون نابودى و ضایع کردن - ممکن خواهد شد. (3)

 

من بارها این را گفته‏ام ، بعضى خیال مى‏کنند حضرت که آمدند آخر دنیا است. نه، تازه شروع دنیا و شروع تاریخ بشریت آن وقت است. این مدتى که از عمر بشریت گذشته، چند هزار سالى است که بشر در این سنگلاخ‏ها و در این بیابان‏ها و کویرهاى وحشتناک همین طور سینه‏خیز و با زحمت رفته تا خودش را به جاده‏ى اتوبان وسیع عریض آسفالته برساند، واز آنجا زندگى تاریخى خود را تازه شروع کند، آن جاده را حضرت افتتاح مى‏کنند. حرکت تاریخى انسان آن وقت است. آن وقت است که استعدادهاى انسان ظهور خواهد کرد.(4)


پى نوشت ها : 1- در دیدار اعضاء بزرگداشت سال امام على (علیه‏السلام) ، 18/8/79
2- بیانات مقام معظم رهبرى به مناسبت نیمه شعبان ، 6/10/75
3- در سالروز عید سعید غدیر خم ، 24/12/79
4- فصلنامه انتظار ، تابستان و پاییز 82 ، ش 8 و 9، ص 9 و 10
منابع:http://farsi.khamenei.ir
www.entizar.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد