ویژگی های یاران مهدی (ع)

بیانات مقام معظم رهبری :

دوران غیبت، دوران جدایى حق از باطل
 

قبل از دوران مهدى موعود، آسایش و راحتى و راحتى طلبى و عافیت نیست. در روایات «والله لتمحصن و الله لتغربلن » است. به شدت امتحان مى‏شوید، فشار داده مى‏شوید. امتحان در کجا و چه زمانى است ؟ آن وقتى که میدان مجاهدتى هست.(1)
ایام غیبت ، دوران امتحان و مجاهدت و سازندگى یاران امام
قبل از ظهور مهدى موعود در میدان مجاهدت انسان‏هاى پاک امتحان مى‏شوند. در کوره‏هاى آزمایش وارد مى‏شوند و سربلند بیرون مى‏آیند و جهان به دوران آرمانى و هدفى مهدى موعود (ارواحنا فداه )روز به روز نزدیکتر مى‏شود. این آن امید بزرگ است.(2)

ویژگى‏ها ی یاران امام مهدی (ع)
 

احساس سربازى امام عصر (عج) ، عامل رضایت ولى حق

امیدوارم که پروردگار عالم ، به شما تفضل کند و وجود مقدس ولى‏عصر (ارواحنا فداه ) از شما راضى باشد. هر جا هستید - چه در دانشگاه و حوزه علمیه و مدارس گوناگون و چه در بازار و کارخانه‏ها و پادگان‏ها و روستاها و شهرها - احساس کنید که سرباز وجود مقدس ولى‏عصر (ارواحنا فداه ) هستید. براى آن بزرگوار کار کنید و از خداى متعال هم توفیق و کمک بخواهید . (3)

خصوصیات یاران حضرت مهدى(عج) در دوران غیبت و ظهور
 

شما سرباز امام زمان و پشتوانه‏ى اسلامید. تقوا، تواضع ، فروتنى و گذشت در برابر ضعفا و مقاومت در برابر زورمندان و ستمگران از صفات سربازان امام عصر مى‏باشد. جامه‏ى تقوا بر تن کنید و در برابر دیگران پیوسته فروتن و بزرگوار باشید تا وجودتان موجب آرامش خاطر محرومان و مستضعفان شود.(4)

قدرت الهى امام عصر(عج)براى مقابله با ستمگران
 

امام زمان ) ارواحنا فداه( با اقتدار و قدرت و تکیه بر توانایى‏اى که ایمان والاى خود و ایمان پیروان و دوستانش، او را مجهز به آن قدرت کرده است، گریبان ستمگران عالم را مى‏گیرد و کاخ‏هاى ستم را ویران مى‏کند. (5)
پى نوشت ها : 2 و 1- در اجتماع بزرگ مردم قم در سالروز میلاد حضرت مهدى (عج)، 30/11/70
3- در دیدار فرماندهان نواحى، پایگاهها و گردانهاى بسیج سراسر کشور به مناسبت هفته بسیج، 8/9/84
4- در پیامى به مناسبت هفته بسیج جمهورى اسلامى ،6/9/62
5- در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه شعبان در مصلاى تهران، 30/7/1381
منبع:http://farsi.khamenei.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد