ایران با کره، ازبکستان، چین، قطر و سوریه همگروه شد

با نمایش پرچم 12 تیم شرکت‌کننده، خوشامدگویی مجری و سپس سخنرانی کوتاه مصطفی فهمی دایرکتور فیفا آغاز شد و سپس در ویدئویی که از اسکرین‌های بزرگ سالن پخش شد، نحوه قرعه‌کشی و سیدبندی و تاریخ بازی های مقدماتی به نمایش درآمد.

 
ادامه مطلب ...

ثروتمند و فقیرترین کشورهای جهان

کشور قطر در سال 2015 نیز خود را با درآمد سرانه 146000 دلار در صدر لیست ثروتمندترین ها قرار داد و بر اساس گزارشات این روند با سرعت بالایی رو به رشد ‏حرکت خواهد کرد و تا سال 2022 که میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال هستند ادامه پیدا می کند. ‏ ‏ ‏ ‏

مجله آمریکایی "منابع مالی جهانی" به تازگی رتبه بندی ثروتمندترین و فقیر ترین کشورهای جهان را منتشر کرده است. این فهرست بر اساس اطلاعات بانک جهانی و صندوق بین المللی پول تدوین شده است و قدرت خرید هر شهروند با در نظر گرفتن هزینه نسبی زندگی و سطح تورم در آن مورد اندازه گیری قرار گرفته است.
 
به گزارش این مجله ثروتمندترین کشورهای جهان به ترتیب قطر ، لوکزامبورگ و سنگاپور هستند و برونئی، کویت، نروژ، امارات متحده عربی، هنگ کنگ، آمریکا، سوئیس، عربستان سعودی، بحرین، هلند، ایرلند، استرالیا، اتریش، سوئد، آلمان، تایوان، کانادا، دانمارک ، عمان، ایسلند، بلژیک و فرانسه در رده های بعدی قرار دارند.رتبه سوم ثروتمندترین: سنگاپور
درآمد سرانه: 85000 دلار
سنگاپور کشور-شهری است مستقل که با داشتن حکومتی عملگرا و عاری از فساد و با پیشرفت سریع اقتصادی به یک نماد تبدیل شده است.

سنگاپور به دلیل تجارت آزاد و نرخ پایین مالیاتی که با بازار تجارت گرا همراه است بسیار توسعه یافته. با یک جمعیت 5.3 میلیونی، سنگاپور دومین کشور-شهر مستقل متراکم پس از موناکو است. 
ادامه مطلب ...