سقوط آزاد دلار و سکه در بازار آزاد

بانک مرکزی امکانات لازم را برای مدیریت بازار ارز در اختیار دارد که با این امکانات می تواند به خوبی بازار ارز را اداره کند، تاکنون هم سیاست های ارزی بانک مرکزی مانع از افزایش بی رویه نرخ ارز در کشور شده است.

عزتی سامیان سخنگوی کانون صرافان، با بیان این مطلب گفت: تمام سیاست گذاری های تعیین نرخ ارز مربوط به بانک مرکزی است و به طور حتم بانک مرکزی دارای توان مدیریت بازار ارز است.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی امکانات لازم را برای مدیریت بازار ارز در اختیار دارد که با این امکانات می تواند به خوبی بازار ارز را اداره کند، تاکنون هم سیاست های ارزی بانک مرکزی مانع از افزایش بی رویه نرخ ارز در کشور شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون نظر رسمی یا غیررسمی صرافان از سوی مسئولان و حتی نمایندگان مجلس دریافت شده است یا خیر؟ گفت: تابه حال به صورت رسمی و حتی غیررسمی نظر صرافان دریافت نشده است اما تا قبل از 2 هفته اخیر ما جلساتی را با بانک مرکزی به ویژه رئیس کل بانک مرکزی برای تصمیم گیری در خصوص بازار ارز داشتیم که آخرین جلسه آن مربوط به تیرماه گذشته است.

وی تاکید کرد: باز هم تاکید می کنم سیاست گذاری های ارزی صرفا به عهده بانک مرکزی است و این بانک تاکنون با اعمال سیاست های مناسب ارزی مانع افزایش بی رویه نرخ ارز شده است، ضمن آنکه افزایش فعلی بخش عمده آن مربوط به جو روانی بازار است.

یک گرم طلای 18 عیار

۹۲۳۴۰۴

یک گرم طلای 24 عیار

۱۲۳۰۸۹۸

نقره(دلار)

۳۳.۶۱

پلاتینیوم(دلار)

۱۶۰۵

پالادیوم(دلار)

۶۶۷

سکه طرح قدیم

۸۸۰۰۰۰۰

سکه طرح جدید

۸۷۸۰۰۰۰

نیم سکه

۴۳۸۰۰۰۰

ربع سکه

۲۲۰۰۰۰۰

سکه گرمی

۱۳۰۰۰۰۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد