رسوایی دیپلمات ایرانی در برزیل «ننگ دیپلماتیک» بود یا دفن فرای در اصفهان؟

کسانی که در هشت سال اخیر اجازه کوچکترین اظهارنظر و انتقاد به سیاست‌های احمدی‌نژاد را نمی‌دادند و در برابر اعتراض‌های دلسوزانه صاحبنظران و منتقدان به عملکرد دولت‌های نهم و دهم، با انوع برچسب‌ها و اتهامات ناروا آ‌ن‌ها را سرزنش، حذف و خانه‌نشین می‌کردند حالا در انتقاد و مخالفت با دولت یازدهم چنان شتاب می‌کنند که انگار خود در وضعیت فعلی هیچ نقشی نداشته و تازه وارد عرصه سیاسی کشور شده‌اند. سیاست‌ و رفتار این گروه‌ها در مواجه با دولت اعتدال یادآور عملکرد برخی گروه‌های فشار در دوره دولت اصلاحات است که «هر 9 روز یک بحران» برای دولت سیدمحمد خاتمی ایجاد می‌کردند. گویا حالا هم می‌خواهند هر روز یک بحران برای دولت تدبیر و امید به‌وجود بیاورند.  ادامه مطلب ...

دایی گرانتر از قلعه‌نوعی با کدام کارنامه؟

اینکه فوتبال در همه جای دنیا گران است شکی نیست،‌در اینکه دایی هم پول زیادی گرفته اما بحث ما اصلا این نیست حرف ما قیمت است. قیمت‌هایی که بر اساس کارنامه باید ثبت شود.

نکته‌ای به جا مانده از قرارداد شهریار

اینکه فوتبال در همه جای دنیا گران است شکی نیست،‌در اینکه دایی هم پول زیادی گرفته اما بحث ما اصلا این نیست حرف ما قیمت است. قیمت‌هایی که بر اساس کارنامه باید ثبت شود. 


 امیر قلعه‌نوعی گوشت تلخ است و خیلی‌ها هستند که وی را به دلیل رفتارهایش دوست ندارند اما قراردادی که بازیکن یا مربی می‌ بندد باید بر اساس کارنامه باشد. قرارداد دایی یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون تومان است. اما قرارداد امیر قلعه‌نوعی یک میلیارد و چهارصد(!)

امیر قلعه‌نوعی هر سال یا جام می‌برد یا در کورس قهرمانی است این مسئله طی ده سال گذشته همیشه بوده و او را به یک برند کاملا قدرتمند تبدیل کرده است. در واقع او باید گران قیمت‌ترین مربی ایران باشد. اما پرسپولیس به دایی یک میلیارد و هفتصد داده!

پرسش این است که چرا و طبق کدام معیار؟

امیر قلعه‌نوعی که هر سال مقام می‌آورد یک میلیارد و چهارصد می‌گیرد علی دایی که تنها یک بار قهرمان شده (آن هم از میانه راه جانشین فیرات شد) چرا باید بیشتر بگیرد؟

کارنامه‌ها کجاست؟ معیارها کجاست؟

بحث ما آبی‌ و قرمز نیست. این به سان آن می‌ماند که امروز علی منصوریان بیاید و دو میلیارد بگیرد. آن وقت باید بپرسیم طبق کدام کارنامه او باید از دایی بیشتر بگیرد؟

گودرزی: مردم از فوتبالیست‌ها منزجر شده‌اند

وزیر ورزش و جوانان گفت: زمانی که لیست قرارداد بازیکنان منتشر می‌شود می‌بینیم مردم به شدت آزرده می‌شوند و حتی از کسانی که به آنها علاقه داشتند و عشق می‌ورزیدند منزجر شدند.

 

ادامه مطلب ...

داماش گیلان «تهرانی » می‌شود

تیم فوتبال داماش گیلان از طریق تهران در رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال ایران شرکت می‌کند و مسئولان این تیم آماده فروش این تیم هستند.

عضو هیئت مدیره باشگاه داماش گیلان در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به سقوط این تیم به لیگ دسته یک، اظهار کرد: داماش گیلان به تهران منتقل می‌شود و پس از صعود به لیگ برتر فوتبال این تیم را به رشت برمی‌گردانم.

امیر عابدینی افزود: آمادگی تحویل تیم به مسئولان گیلان را دارم ولی در غیر اینصورت تیم به تهران منتقل می‌شود.  ادامه مطلب ...

پرسپولیس باخت باخت باخت

پرسپولیسی‌ها در یک قدمی صدر جدول با راه آهن در لیگ برتر مساوی کردند تا حالا نه تنها شانس قهرمان شدن‌شان به کمترین حد برسد بلکه احتمال گرفتن سهمیه آسیایی هم برای این تیم کم باشد.

  ادامه مطلب ...

دیدار کتایـون ریـاحی بـا دالایی لاما

کتایون ریاحی در روز نخست فروردین امسال در هند با دالایی لاما رهبر راهبان بودایی دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش خبرگزاری مهر، کتایون ریاحی در این دیدار پیشنهاد داد که روز نخست فروردین (23 مارس) هر سال را به عنوان روز خدا (خود آ) نامگذاری کنند؛ روز صلح و آرامش بشر، روزی که نباید در آن هیچ خونی نه از انسان و از نه حیوان بر زمین ریخته شود.

  ادامه مطلب ...

وزیر خارجه دوم ایران کیست؟

طی هشت ماه از زمان آغاز به کار حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران، دولت وی سیاست خوشرویی بین المللی را آغاز کرده که باعث خوش بینی برخی ناظران شده و تردید برخی دیگر را تشدید کرده است.

بروکینگز نوشت: چهره شاخص این کمپین به طور معمول محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران بوده که با درک اهمیت رسانه های اجتماعی و نظارت ماهرانه بر مذاکرات هسته ای به یک شخصیت برجسته تبدیل شده است.  ادامه مطلب ...

آزادی مرزبانان ربوده‌شده

یک مقام آگاه امنیتی از تحویل مرزبانان ربوده‌شده به مقام‌های ایرانی در پاکستان خبر داد.

یک مقام آگاه امنیتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به خبر آزادی مرزبانان ربوده شده در سراوان گفت:‌ این سرباز‌ان ساعاتی قبل از سوی گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل تحویل مقامات ایرانی حاضر در پاکستان شدند.
«جیش‌العدل» خواسته است در ازای آزادی مرزبانان، ۵۰ عضو زندانی این گروه، ٢٠٠ نفر از شهروندان سنی مذهب زندانی در ایران و همچنین ۵۰ نفر از زنان سنی را که مدعی است در سوریه در بازداشت سپاه پاسداران هستند، آزاد کند.

چه کسانی از زنجانی حمایت کرده‌اند؟

سالنامه تجارت فردا در یادداشتی به قلم حمید حسینی، عضو هیات رییسه اتاق تهران در رابطه با افرادی که حامی بابک زنجانی بودند نوشت:
افکار عمومی معمولاً در مواجهه با وقایعی مانند آنچه با محوریت بابک زنجانی رخ داد، به سختی اقناع می‌شوند؛ آنها خواهان این هستند که بدانند فردی مانند بابک زنجانی کیست؟ چگونه صاحب این موقعیت شده است؟ آیا او فردی کارآفرین و خلاق بوده که توانسته در شرایط بحرانی کشور که متاثر از فشار تحریم‌هاست با دور زدن این موانع تحریمی به نظام خدمت کند و خود نیز منتفع شود؟ اگر نه چه کسانی از زنجانی حمایت کرده‌اند تا به این جایگاه برسد؟ روابط او با نهادها چه بوده؟ وزرای دولت احمدی‌نژاد چه رابطه‌ای با این فرد داشته‌اند؟ پرسش دیگری که در افواه پیچیده این است که این فرد چگونه وارد معاملات نفتی شده؟ اگر او فردی شیاد و کلاهبردار است، چرا در جریان نقل‌وانتقال حدود 17 میلیارد دلار از منابع بانک‌ها تخلفی نکرده؟ چرا او بدهی شرکت نفت را نمی‌پردازد؟ آیا بابک زنجانی در خارج از کشور پول دارد و اگر آزاد شود قادر است بدهی‌هایش را بپردازد؟ فلسفه وارد شدن این فرد به ورزش، هنر و فعالیت‌های تبلیغاتی چه بوده است؟ چرا پس از دو ماه هنوز کیفرخواستی برای زنجانی صادر نشده؟ چه رابطه‌ای با نمایندگان مجلس داشته و چرا تا این اواخر مجلسی‌ها از او حمایت می‌کردند و بالاخره چه باید کرد تا پدیده‌هایی مانند بابک زنجانی هر روز قارچ‌گونه در اقتصاد ایران رشد و نمو نیابند و جامعه را آلوده نکنند؟ 
ادامه مطلب ...

جیش العدل: سیزده به در، یک سرباز دیگر را می کشیم

گروهک تروریستی جیش العدل، که خود را شاخه ایرانی القاعده می داند، پس از اعلام خبر اعدام جمشید دانایی فر، یکی از پنج مرزبان سیستانی ایران تاکید کرد روز ۱۳ فروردین، یکی دیگر از سربازان ربوده شده را نیز به شهادت خواهد رساند.
این گروهک که ادعا کرده تحت فرماندهی یک فرد هندی – پاکستانی برای آزادی بلوچستان ایران مبارزه می کند، خواستار حمایت نکردن ایران از سوریه، لبنان و عراق و آزادی همه زندانیان بلوچ، کرد و عرب، به ویژه تجزیه طلب های مسلح شده و تاکید کرده که پیکر جمشید دانایی فر را در ازای تحویل گرفتن اجساد ۵۰ تن از شهدای راه آزادی تحویل خواهد داد. 
ادامه مطلب ...