گزارش کامل دیدار ایران و کره جنوبی

دیدار تیم های کره جنوبی و ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل در سال 2014 از ساعت 16 و 30 دقیقه در ورزشگاه مونسو و در مقابل 45 هزار تماشاگر آغاز شد.بازی در هوای ابری شروع شد و حدود 1800 هوادار ایرانی در ورزشگاه حضور دارند.


3امتیاز این مسابقه برای دو تیم اهمیت دارد. ایران در صورت کسب 3 امتیاز به طور مستقیم به جام جهانی می رود و کره جنوبی با یک امتیاز هم می تواند به طور مستقیم به جام جهانی برود.  ادامه مطلب ...

محسن هاشمی جانشین قالیباف درشهرداری تهران

با توجه به آرا و اسامی که تا کنون از صندوق‌ها بیرون آمده‌اند می‌توان مشاهده کرد که حدود 11 نفر از این اشخاص از ائتلاف اصلاح‌طلبان به شورا راه یافته‌اند و آن‌گونه که این جناح از قبل اعلام کرده بود در نظر داشت تا بعد از ورود به شورا و در دست گرفتن حداکثر کرسی‌های آن گزینه مورد نظر خود یعنی «محسن هاشمی» را به عنوان شهردار تهران انتخاب کند.  ادامه مطلب ...

حاشیه های اولین نشست مطبوعاتی دکترروحانی

عصر امروز اولین نشست خبری رییس‌جمهور منتخب ملت ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور تعداد قابل ملاحظه‌ای از خبرنگاران داخلی و خارجی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مقر کنونی استقرار رییس‌جمهور منتخب برگزار شد.

با توجه به این‌که این اولین نشست مطبوعاتی رییس‌جمهور منتخب دو روز بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بود، تعداد زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی مشتاق بودند که در این نشست خبری حضور پیدا کنند و از ساعت‌ها قبل از برگزاری این نشست در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا کرده بودند.  ادامه مطلب ...

اصلاح طلبان و حامیان قالیباف شورای شهر تهران را در اختیار گرفتند

اسامی 31 نفر ازمنتخبین مردم تهران در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اعلام شد که از این تعداد 18 نفر اصولگرا و 13 نفر اصلاح‌طلب هستند.  ادامه مطلب ...

اطلاعیه ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در خصوص برگزاری جشن پیروزی

پس از اعلام خبر پیروزی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، اخباری در خصوص برگزاری جشن و سرور در خیابان ها و میادین شهری از طریق ارسال پیامک و همچنین در فضای مجازی منتشر شده است.ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در خصوص اینگونه فراخوان و گردهمایی بدون مراعات قانون تاکید دارد که تاکنون هیچ فراخوانی مبنی بر تجمع ملت شریف ایران در هیچ کجای کشور از سوی این ستاد  اعلام نشده است و هر نوع تجمعی در این خصوص با اخذ مجوز از مقامات رسمی صورت خواهد پذیرفت و تنها از سوی روابط عمومی ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر حسن روحانی اعلام خواهد شد.  ادامه مطلب ...

اولین نتایج شمارش آرای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران مشخص شد

 اولین نتایج شمارش آرای مأخوذه ویژه چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران مشخص شده است.

 

یک منبع آگاه نزدیک به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: از مجموع 2477 صندوق ویژه چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، یک میلیون و 701 هزار رأی مأخوذه بوده که یک میلیون و 351 هزار رأی صحیح بوده است که بر اساس این آرا افراد زیر بیشترین رأی را به خود اختصاص داده‌اند. 

ادامه مطلب ...

چرا اصولگرایان شکست خوردند؟

وبسایت الف نوشت: 
 اصولگرایان باید صراحتا اشتباه خود را بپذیرند و قبول کنند که حداقل 4 سال اقلیت هستند و به سبک یک جریان منتقد دلسوز و خیراندیش با دولت حاکم تعامل کنند. از طرفی باید آسیب شناسی و تلاش کنند تا با هویت سازی مجدد، اشتباهات گذشته را  اصلاح و با رنگی مردمی تر پای به صحنه گذارند. و اما چند عامل مهم شکست که باید صادقانه پذیرفت؛   ادامه مطلب ...

زندگی نامه حقوقدانی که رئیس جمهور شد: حسن روحانی

«حسن فریدون روحانی» 21 آبان 1327 در سرخه از توابع استان سمنان دیده به جهان گشود؛ وی تحصیلات ابتدایی را در شهرستان محل تولدش گذراند و تحصیلات حوزوری را از سال 39 در حوزه علمیه صادقیه سمنان آغاز کرد. 
 
او در سال 1340 وارد حوزه علمیه قم شد و از محضر اساتیدی چون حضرات آیات سید محمد محقق داماد، شیخ مرتضی حائری، سید محمدرضا گلپایگانی، محمد فاضل لنکرانی، شیخ محمد شاه‌آبادی و سلطانی بهره برد.   ادامه مطلب ...

انتقادی که کارستان بود

 از نظر من یکی از پیروزهای مناظره دیروز از قضای روزگار دکتر علی‌اکبر ولایتی شد. پیروزی او نه به واسطه اتخاذ مواضع خیلی مردمگرایانه، اصلاح‌طلبانه یا دادن وعده‌های دموکراتیک و ایجاد تغییرات ساختاری و بنیادی در مدیریت کشور بود نه، اتفاقا دکتر ولایتی هیچ‌کدام اینها را نداشت یا نکرد. اما او کار دیگری کرد که در میان مسوولان و دولتمردان ما خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد. او صادقانه برخورد کرد.

هم در مورد دفاع از عملکرد سیاست خارجی دولت هاشمی به واسطه مصالح و منافع سیاسی حاضر نشد پا روی حقیقت بگذارد و هم در خصوص انتقادات جدی که از عملکرد دکتر سعید جلیلی پیرامون مذاکرات هسته‌یی به عمل آورد، باز حاضر نشد حقیقت را قربانی مصلحت کند.  ادامه مطلب ...

مواضع 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره موضوع هسته‌ای

در آخرین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری که پیرامون مسایل سیاست خارجی و داخلی بود نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مواضع خود را درباره پرونده هسته‌ای اعلام کردند. از آنجایی که سوابق برخی از نامزدها در حوزه دیپلماسی است، به نقد مواضع یک دیگر پرداختند. به نظر می‌رسد سه نگاه متفاوت در میان نامزدها در قبال موضوعات سیاست خارجی و به طور مشخص پرونده هسته‌ای وجود دارد: نگاهی که معتقد به تقابل در برابر قدرت‌های بزرگ است، نگاهی که معتقد به تعامل و ایجاد اجماع است و نگاهی که به طور کل دست رئیس جمهور را از پرونده هسته‌ای کوتاه می‌کند و معتقد است اختیارات رئیس جمهور در حوزه سیاست خارجی تعریف نشده است.  ادامه مطلب ...

کنایه های وزیر اطلاعات دولت خاتمی به شورای نگهبان

شرایط به نفع اصلاحات در حال رقم خوردن استوزیر سابق اطلاعات دولت اصلاحات، بعد از ظهر 4شنبه در همایش حامیان حسن روحانی که در سالن مجموعه ورزشی شریعتی کرج برگزار شد با بیان این مطلب سخنرانی خود را اینگونه آغاز کرد: ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا برای دو چیز جشن بگیریم و شاد باشیم، دو جشن بزرگ دینی و ملی، جشن میلاد رهبر آزادگان جهان امام حسین (ع) و همچنین جشن بزرگ وحدت و هم داستانی همه نیروهای اصلاح طلب در قالب یک آرمان و هدف واحد.

علی یونسی در ادامه گفت: امروز ولادت کسی است که همه آزادگان جهان به آن افتخار می‌کنند و در سینه همه ایرانیان اعم از مسلمان و غیر مسلمان عشق به او و راه او می‌تپد، چرا که او به همه جهانیان درس آزادگی و مقابله با جور و ظلم را آموخت و برای همین ما چنین روزی را جشن می‌گیریم.

وی ادامه داد: من این روز بزرگ را به همه شهیدان، آزادگان و خانواده‌هایشان در سرتاسر ایران و بخصوص شهیدان استان البرز، خاصه شهید سلطانی تبریک عرض می‌کنم و با استناد به آیات قرآن و از آنجایی که می‌دانم این عزیزان زنده‌اند و ارواح طیبه آن‌ها در این جهان حضور دارند و اعمال و رفتار ما را زیر نظر دارند، با صدای رسا می‌خواهم به آن‌ها بگویم که‌ای عزیزان فرمانده شما شهیدان را در نظامی که خودش از جمله بنیانگذارانش بود رد صلاحیت کردند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان این مطلب که هاشمی نه فرزند انقلاب بلکه مادر انقلاب است، اظهار داشت: شاید برخی با این هدف او را رد صلاحیت کردند که وی را مقابل نظام قرار دهند، گویا یادشان رفته بود که هاشمی خود از صاحبان این انقلاب و نظام است و کسی نیست که با این بازی‌های بچگانه به مقابله با نظامی بپردازد که خود از پایه گذاران آن بوده است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای هاشمی در تمکین از قانون گفت: درست است که ملت آزاده ایران با این رد صلاحیت کمی نا‌امید ودلسرد شد ولی ایشان در واکنش به این عمل نابخردانه تنها به ذکر این مطلب که بنده ناراحت نیستم چون به خواست و اجابت مردم پای در این صحنه گذاشتم، از مردم برای حضور در انتخاباتی پر شور دعوت کرد.

وی بیان داشت: برخی فکر می‌کردند با رد صلاحیت هاشمی او و هوادارانش را می‌توانند از صحنه این دوره انتخابات حذف کنند غافل از اینکه او از مدت‌ها پیش برای یک چنین روزی تدبیر اندیشیده بود و آن تدبیر چیزی جز حمایت و پشتیبانی از حضور فرزند تربیت کرده خود حسن روحانی نبود.

یونسی با اشاره به این مطلب که بنده به ایشان گوشزد کرده بودم که در صورت ثبت نام رد صلاحیت خواهند شد، گفت: اما ایشان با این رد صلاحیت عزیز‌تر هم شد.

وی در ادامه به خساراتی که در طول دو دوره تصدی‌گری اصولگرایان به کشور وارد شده اشاره و گفت: احمدی‌نژاد رندانه از قبول مسئولیت سر باز میزند، مگر شما نبودید که می‌گفتید قطعنامه‌ها کاغذ پاره‌ای بیش نیست، حالا بیایید و جوابگوی این گرانی‌ها و تورم و خساراتی که در اثر سوء مدیریت شما در این مدت به کشور تحمیل کردید باشید.

وی در ادامه انتقاد از دولت احمدی‌نژاد اظهار داشت: در این مدت همه افراد لایق و نخبه را به جرم اینکه با عقاید شما همراه نشدند خانه نشین کردید و در دنیا با سر دادن شعارهای غیر منطقی،کشور ما را منزوی کردید و کار را به جایی رساندید که به غیر از ۲، ۳ کشور دنیا حتی کشورهایی که با کمک و پشتیبانی ما در طول این ۲ سال اخیر انقلاب کردند به ما اجازه باز کردن سفارت، در کشورشان نمی‌دهند.

یونسی گفت: دو گروه هستند که با حضور پرشور مردم و رای حداکثری آن‌ها در انتخابات میانه‌ای ندارند یک گروه آنهایی که اصلا هیچ اعتقادی به این نظام و انقلاب و مردم در طول مدت این چند سال نداشتند و گروه دوم متحجران متظاهر به اصول نظام هستند، همان‌هایی که حتی برای تهیه یک جا برای سخنرانی بنده در طول مدت این چند روز کارشکنی کردند.

وی با اشاره به این مطلب که خوشبختانه روحانی در هر همایشی که در اقصی نقاط کشور حضور داشته با استقبال گسترده و حضور چشمگیر مردم مواجه شده، بیان داشت: هم اکنون درست همانند خرداد ۷۶ در سرتا سر ایران برای روی کار آمد یک دولت اصلاح طلب اتحاد و وحدت وجود دارد و من به شما اطمینان می‌دهم که حسن روحانی قابلیت نجات کشور از بحران‌ها را دارد.

وزیر سابق اطلاعات دولت اصلاحات با ابراز خوشحالی از اعتدال و وحدت بوجود آمده در جبهه اصلاحات گفت: هم اکنون اصولگرایان در آتش اختلافات درونیشان در حال سوختنند و بنده حتم دارم که شرایط طوری به نفع اصلاحات در حال رقم خوردن است که اگر مردم یک حضور خردمندانه و همه جانبه در انتخابات داشته باشند حتما پیروز انتخابات، جریان اصلاحات خواهد بود.

دکتر عارف،همانند مردم به اصلاح‌طلبی، عقلانیت و اخلاق رای می‌دهم.

محمدرضا عارف، نامزد اصلاح‌طلب ریاست جمهوری، با انتشار بیانیه‌ای دلایل کناره‌گیری از انتخابات ریاست‌جمهوری را توضیح داد.معاون اول دولت اصلاحات مشارکت مردم در انتخابات را خواستار شد.  ادامه مطلب ...