مراسم آتش‌بازی دربار پهلوی در چهارشنبه‌سوری

دربار پهلوی در چهارشنبه‌سوری با حیف و میل دارایی‌های ملت ایران مراسم آتش‌بازی برگزار می‌کرد.

دربار محمدرضا پهلوی در حالی در چهارشنبه‌سوری آتش‌بازی برگزار می‌کرد که بسیاری از مردم ایران در آن روزگار از آتش برای روشنایی و گرم کردن خانه استفاده می‌کردند اما کاخ‌نشینان پهلوی بدون در نظر گرفتن مشکلات مردم از هر بهانه‌ای برای برگزاری جشن و حیف و میل کردن دارایی‌های ملت ایران استفاده می‌کردند.

در این مراسم همگان منتظر از روی آتش پریدن شاه ملعون و همسرش فرح بودند به همین خاطر کلیه درباریان در این جشن حضور داشتند.

ادامه مطلب ...

این کشورها نوروز تعطیل هستند

 اما غیر از ایران که تعطیلات رسمی و غیر رسمی نوروز در آن بیشتر از هر کشور دیگری است کشورهای دیگری هم هستند که نوروز هر چند در آنها آغاز سال نو نیست اما برای آن تعطیلی دارند. 

به گزارش مهر، سازمان ملل متحد در ۲۳ فوریه سال ۲۰۱۰(۴ اسفند ۸۸) سرانجام ۲۱ مارس را به عنوان روز بین‌المللی نوروز در تقویم خود ثبت کرد تا جشن سال نوی بیشتر از ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا به صورت رسمی جهانی شود. با قطعنامه سازمان ملل همه کشورهای عضو این سازمان موظف شدن د که در تقویم های رسمی شان روز۲۱ مارس را به عنوان نوروز ثبت کنند. در متن به تصویب رسیده در مجمع عمومی سازمان ملل، نوروز، جشنی با ریشه ایرانی که قدمتی بیش از ۳ هزار سال دارد توصیف شده‌است. در ایران و افغانستان نوروز آغاز سال جدید محسوب می‌شود. 

ادامه مطلب ...

جدول قیمت جدید خودروها منتشر شد

جدول قیمت رسمی و جدید محصولات سایپا، پارس خودرو و زامیاد که پس از دستور معاون اول رئیس‌جمهوری 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومان کاهش یافت، منتشر شد....
جدول قیمت جدید خودروها منتشر شد/ کاهش قیمتها تا 4 میلیون تومان

ادامه مطلب ...

دایی:سارقان به هدفشان نرسیدندحالم خوب است

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن گفت:‌ حال من خوب است و سارقان به هدف خود نرسیدند.


به نقل از سایت باشگاه راه‌آهن، علی دایی که صبح امروز برای مداوای سرماخوردگی دخترش به بیمارستان رفته بود، مقابل بیمارستان مورد سوء قصد چند سارق قرار گرفت اما سارقین به هدف خود نرسیدند و فرار کردند. دایی که از ساعت 14:30 امروز در دفتر باشگاه راه‌آهن حضور داشت تا در مهمانی آخر سال باشگاه شرکت کند، در مورد این اتفاق گفت: برای مداوای سرماخوردگی دخترم به بیمارستان رفته بودم که ناگهان یک نفر از پشت سر به من حمله کرد. من هم سریع واکنش نشان دادم و آن فرد فرار کرد و به همراه یک موتورسوار از آنجا رفت. ظاهرا سه نفر بودند که قصد داشتند گردن بند مرا بدزدند اما موفق نشدند.

ادامه مطلب ...

چگونه با فرزند خود برخورد کنید؟

آیا رفتار فرزندتان شما را دیوانه کرده است؟ حقیقت این است که اصلاً پدر و مادر بدون اضطراب در هیچ جای دنیا وجود ندارد. و همواره پدر و مادر‌ها نگران سلامتی، بهداشت، روابط، نگرش و رفتار کودک‌شان هستند. همیشه نگران موفقیت آنها در زندگی هستند و دائم به خودشان می‌گویند آرام باش همه‌چیز خوب پیش می‌رود؛ ولی چگونه می‌توان آرام بود وقتی فرزند شما به حرف‌های شما گوش نمی‌دهد و به رفتار شما توجهی نمی‌‌کند. گاهی حتی داشتن یک خانه آرام و روابط صلح‌آمیز به رویایی دست نیافتنی تبدیل می‌شود و احساس می‌کنید هیچ‌گاه به آن دست پیدا نمی‌کنید. «مطمئن باشید زمانی که چیزی را از فرزندتان با خواهش و التماس می‌خواهید، هیچ‌گاه به آن دست پیدا نخواهید یافت؛ زیرا او شما را یک شخصیت آسیب‌پذیر خواهد دانست. حفظ آرامش والدین در برابر کودکان بسیار اهمیت دارد. ما معمولاً با نشان دادن واکنش‌های عجیب و غریب و فریاد کشیدن سعی می‌کنیم خودمان را آرام و کودکان را کنترل کنیم. بسیاری از ما معتقدیم که تنها راه آرامش‌مان حرف گوش کردن بچه‌هاست.

ادامه مطلب ...

فضیلت و ثواب تسبیح حضرت زهرا (سلام الله علیها) در روایات

افضل تعقیبات نماز، تسبیح حضرت زهرا (س) است، و شایسته است که بعد از نمازهای واجب و موارد دیگری چون وقت خواب و ابتدای زیارت بزرگان و پیشوایان دین بر آن مداومت شود. 
امام باقر (ع) می فرمایند: خداوند از حیث حمد و ستایش عبادت نشد که برتر و افضل از تسبیح فاطمه (س) باشد، و اگر چیزی با فضیلت تر از آن بود هر آینه رسول خدا (ص) آن چیز را به حضرت فاطمه (س) می بخشید. 
امام صادق (ع) می فرمایند: هر کس بعد از نماز واجب تسبیح فاطمه زهرا (س) را به جا آورد قبل از این که پای راست را از بالای پای چپ بردارد، جمیع گناهان او آمرزیده می شود، و دراین تسبیح از « الله اکبر » آغاز کند. 

ادامه مطلب ...