جملات جنجالی سیاسیون

چهار سال است که در سخنرانی‌ها می‌گویم رئیس‌جمهور بعدی آمریکا یک زن است. حتی قبل از مطرح‌ شدن کاندیداتوری هیلاری کلینتون من اطمینان داشتم که آمریکایی‌ها برای بازی با افکار جهانی این کار را انجام می‌دهند

این پیشگویی غلط در روزهای اقتدار کلینتون در نظرسنجی‌های انتخاباتی ایالات متحده توسط چهره‌ای انجام شد که سالانه صدها ساعت تریبون برای سخنرانی در دانشگاه‌های مختلف کشور به‌ دست می‌آورد. رائفی‌پور به‌ عنوان نوستراداموس زنده ایرانی که نیازی هم به توضیح دادن در مورد ادعاهایش نمی‌بیند، هرگز در راه خلق ادعا و جمله‌های عجیب تنها نیست. ادعاهایی شبیه به این هر روز به دست بنیانگذاران این مکتب مطرح می‌شوند و به لطف گسترش نفوذ شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزمره مردم مورد قضاوت قرار می‌گیرند اما هرگز به پایان نمی‌رسند. رسانه‌های مکتوب و مجازی در سال‌های گذشته از موضع‌گیری‌های عجیب و گاهی باورنکردنی چهره‌های شناخته‌ شده سرشار بوده‌اند؛ چهره‌هایی که غالبا ایران را مرکز کره زمین می‌دانند و از اینترنت و هر اختراع دیگری که این ادعا را رد کند، بیزار هستند!  ۶۶ درصد برزیلی‌ها حرام‌زاده‌اند

سخنرانی‌های تند و جنجالی حسن عباسی از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم شدت بیشتری گرفتند. مهر ماه امسال حسن عباسی در کنار اشاره به این که هیچ پیامبری در تاریخ شرایط امام خمینی (ره) را نداشته است، آمار عجیبی را در یکی از سخنرانی‌ها به عنوان آمار رسمی مطرح کرد: «بر اساس آمارهای رسمی ۶۶ درصد جمعیت برزیل حرام‌زاده است. در فرانسه ۵۶ درصد حرام‌زاده‌اند و در سوئد ۵۵ درصد. آمریکا و انگلیس با ۴۱ و ۴۹ درصد رتبه‌های بعدی هستند!»

رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا؟ یک سفیدپوست!

برای آن که بدانیم علاقه ایرانی‌ها به تحولات کاخ سفید مربوط به امروز و دیروز نمی‌شود، باید پیش‌بینی هشت سال قبل محمود احمدی‌نژاد را به یاد بیاوریم: «اوباما سیاه‌پوست است. نمی‌گذارند رئیس‌جمهور آمریکا شود!» گویا مردم آمریکا از سر لجبازی با رئیس‌جمهور ایران هم که شده، به اوباما رأی دادند و او در نهایت رئیس‌جمهوری ایالات متحده شد! این تنها یکی از ادعاهای عجیب احمدی‌نژاد در سال‌های ریاست‌جمهوری بود. سال‌هایی که در آنها دختران ۱۵ ساله موفق به غنی‌سازی اورانیوم می‌شدند.

حل مشکلات اقتصادی با گروگان‌گیری

یک سال قبل وقتی مذاکرات بر سر برجام هنوز بی‌نتیجه مانده بود و شائبه‌هایی در مورد احتمال حمله نظامی به ایران وجود داشت، محسن رضایی با یک راهکار هوشمندانه خیال همه مردم ایران را راحت کرد. این کاندیدای همیشگی ریاست‌جمهوری حمله آمریکا را به سود جمهوری اسلامی ایران می‌دانست: «اگر آمریکا به ایران حمله کند در همان هفته اول هزار گروگان از آنها می‌گیریم و چند میلیون دلار پول طلب می‌کنیم تا مشکلات اقتصادی‌مان نیز حل شود.»

سردار نقدی و تحقیقات دانشگاهی سقوط آمریکا

«رژیمی که پشت پرده، آمریکا را اداره می‌کند تحلیل کرده آمریکا ۲۰۳۵ سقوط می‌کند. تحقیقات دانشگاهی بنده می‌گوید خیلی زودتر سقوط می‌کند.» در کنار اطلاع از زمان دقیق سقوط آمریکا، سردار نقدی قبل از این، قتل‌های زنجیره‌ای و تسخیر سفارت عربستان در تهران را کار سلطنت‌طلب‌ها دانسته بود؛ سلطنت‌طلب‌هایی که بعدها در دادگاه ویژه روحانیت محاکمه شدند.

قدر تحریم‌ها را ندانستیم

به فرجام رسیدن برجام خبر خوبی برای بیشتر مردم ایران بود اما گروهی از مسئولان ابدا از این اتفاق رضایت نداشتند. حجت‌الاسلام صدیقی یکی از چهره‌های شناخته‌شده‌ای بود که حذف تدریجی تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را مفید تلقی نمی‌کرد. امام جمعه موقت تهران در یکی از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نقش پر رنگ تحریم‌ها در خودکفایی ایران گفت: «تحریم‌ها نعمتی بودند که قدرشان را ندانستیم!»

ترور بیولوژیک

کارگردان سریال یوسف‌ پیامبر بعد از مبارزه نسبتاً طولانی‌مدت با بیماری جانش را از دست داد. مدتی بعد از درگذشت فرج‌ا... سلحشور خانواده او ادعا کردند که مرگ این فیلمساز بر اثر بیماری نبوده و نتیجه ترور بیولوژیک بوده است. بلافاصله «ترور بیولوژیک» تبدیل به یک سرفصل محبوب برای هر فردی شد که دوران بیماری را سپری می‌کند.

حتی نادر طالب‌زاده نیز دست به کار شد و ادعای ترور بیولوژیکی‌اش توسط دشمن را این‌طور مطرح کرد: «یک سال و نیم پیش با گروهی از لبنان برای راه‌پیمایی اربعین به عراق رفتم. چمدان من را از هتلی که در نجف بودم از میان صد‌ها چمدان برداشتند و پنج الی شش روز بعد در کربلا نصفه‌شب تحویلم دادند. لپ‌تاپ من را خالی و بررسی های ‌کامل را انجام داده بودند. از همان روز که چمدان‌ را تحویل گرفتم حالم بد شد و سرفه‌های خونی من شروع شدند.» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بعدها تصریح کرد که هیچکدام از ادعاها مبنی بر ترور بیولوژیک شخصیت‌های ایرانی تایید نشده است.

نماز شب و شکست برزیل

در بین اظهار نظرهای رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین یک اظهار نظر فوتبالی هم دیده می‌شود. سردار نقدی تئوری خاص خودش را درباره تأثیر معنویات بر نتایج مسابقه‌های فوتبال دارد: «هر چه به ایمان نزدیک شویم به موفقیت نزدیک‌تر می‌شویم و اگر روزی تیم فوتبالی داشته باشیم که بازیکنان آن نماز شب بخوانند و با وضو و به نیت برافراشتن پرچم اسلام به میدان بروند، می‌توانیم تیم فوتبال برزیل را هم شکست دهیم.» شاید این اتفاق در فوتبال غیر ممکن باشد اما ایرانی‌ها در فوتسال برزیل را شکست‌ داده‌اند؛ احتمالاً با همین فرمول!

این برای شما کافی نیست؟

یک نطق فراموش‌ نشدنی دیگر در مجلس. این‌ بار نوبت به پروانه سلحشوری رسید که با یک ادعای عجیب در مجلس مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد. سلحشوری بهانه عجیبی را برای دفاع از سلطانی‌فر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان انتخاب کرده بود: «یکی از دوستان بنده به من گفت به خاطر خدمات آقای سلطانی‌فر در استانداری گیلان نذر کرده‌ام به هر زیارتی که می‌روم دو رکعت نماز برای ایشان بخوانم. آیا این برای شما کافی نیست؟» سلحشوری کمی بعد اعلام کرد که اگر به گذشته برگردد دیگر این جمله را به زبان نمی‌آورد اما دیگر کار از کار گذشته و هشتگ‌های مربوط به جمله او همین حالا نیز در فضای مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبعِ الهام

معجزه هزاره سوم لقبی بود که فاطمه رجبی برای محمود احمدی‌نژاد در نظر گرفت. همسر رجبی پست‌های متعددی در دولت احمدی‌نژاد داشت و البته جملاتی باور نکردنی را در دفاع از این چهره به کار برده بود. بعد از پایان کار محمود در دولت، الهام با این جمله از او یاد کرد: «ان‌شاءالله با ظهور حضرت امام زمان(عج) احمدی‌نژاد نیز رجعتی دوباره خواهد داشت و در آن زمان به دنبال استقرار اسلام ناب خواهد بود!» احمدی‌نژاد شهریور سال ۹۲ بین مردمی که در حوالی منزل مسکونی‌اش تجمع کرده بودند، گفته بود امام زمان تا چهار سال دیگر ظهور می‌کند. او همچنین در مرداد ۹۲ مدعی شد سال ۱۳۸۶ با رابط امام زمان دیدار داشته است.

امام جمعه اصفهان

اصلی‌ترین دلیل برای خشک‌ شدن آب رودخانه سابقا پر رونق زاینده‌رود بالاخره در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان فاش شد. خرداد ماه ۹۵ امام جمعه اصفهان بی‌حجابی را به عنوان دلیل اصلی برای خشک‌ شدن رودخانه اصلی شهر عنوان کرد. طباطبایی در یک سخنرانی پر بازتاب و فراموش‌نشدنی تاکید کرد: «وضعیت حجاب بد است. عکس‌هایی به دفتر من رسیده است که زنان در کنار زاینده‌رود خشک مثل اروپا عکس گرفته‌اند. همین کارها را می‌کنید، رودخانه که خشک شد بالا دست آن هم خشک می‌شود.»

گوسفند به جای تدبیر

حادثه تلخ تروریستی برای زائران ایرانی کربلا و حادثه برخورد دو قطار در سمنان، در فاصله‌ای کوتاه کام همه مردم ایران را تلخ کردند. درست در لحظاتی که جامعه در انتظار ورود جدی دولت در حوزه‌های مربوط به این حوادث بود، یک توئیت باورنکردنی از سوی یکی از معاونان رئیس‌جمهوری منتشر شد. محمد شریعتمداری راهکار مقابله با همه مشکلات را در یک جمله خلاصه کرد: «صدقه حکومتی بدهیم تا شاید اتفاقات ماه صفر متوقف شود!»

کدام جبرئیل؟

چند روز بعد از حضور در پیاده‌روی اربعین، افسانه بایگان که تحت‌ تاثیر جو معنوی این سفر قرار داشت به شبکه سه دعوت شد و در گفت‌وگوی زنده برنامه خط سوم روبه‌روی نیما رئیسی نشست و البته صحبت‌های جالبی را مطرح کرد. از فرکانسی که در اربعین برای کلافگی شیطان ایجاد شده تا کانال باز ارتباط با ماوراء. صحبت‌های بایگان از لحظه‌ای عجیب‌تر شد که این بازیگر، حضرت جبرئیل را همان عقل فعال حضرت محمد و نیرویی در درون او دانست و نه یک فرشته برای وحی کلام خدا!

اروپایی‌ها و تخلیه ابرها!

دشمن پای ثابت همه سخنرانی‌های محمود احمدی‌نژاد در سال‌های ریاست‌جمهوری بود. او که بارها و بارها از کارشکنی‌ خارجی‌ها در تحولات ایران گلایه کرده بود، در حاشیه افتتاح سد کمال صالح از یک کشف سیاسی - علمی در جهان خبر داد: «بر اساس اخباری که صحت آن درباره وضع آب و هوا تایید شده است، کشورهای اروپایی با استفاده از تجهیزاتی خاص به گونه‌ای عمل کرده‌اند که ابرها تخلیه شوند و ابرهای بارش‌زا به کشورهای منطقه از جمله ایران نرسند!» او حتی وعده داد که کار زشت تخلیه ابر اروپایی‌ها را پیگیری خواهد کرد و در مجامع جهانی نیز این حرکت را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

نصف‌النهار مکه به جای گرینویچ!

«تلاش می‌کنیم نصف‌النهار مبداء مکه را جایگزین نصف‌النهار گرینویچ کنیم.» محمدحسن نامی، فعالیتش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را با این وعده عجیب آغاز کرد. وضعیت اینترنت و به‌ طور کلی ارتباطات در دوران این وزیر احمدی‌نژادی هرگز متحول نشد اما هنوز هم او را با اظهار نظرها و وعده‌های پر سر و صدا به یاد می‌آوریم. نامی در یکی از سخنرانی‌ها در حسینیه چهارده معصوم قم در مورد پخش صدا و تصویر امام زمان صحبت‌های خاصی بر زبان آورد: «در روایات ما آمده است که صدا و تصویر امام عصر(عج) هنگام ظهور ایشان به مردم جهان می‌رسد که با یافته‌های جدید علمی چیز عجیبی نخواهد بود. با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید می‌توان در زمان ظهور، صدا و تصویر امام عصر(عج) را پخش کرد.»

آقای وزیر در سومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات هم حضور یافت و حرف‌های قبلی‌اش را بیشتر توضیح داد:« تاکنون فیبر نوری بهترین ابزار برای ارسال دیتا، صوت و تصویر بود. اکنون ابزاری بهتر از فیبر نوری کشف شده. دو لایه در کره زمین وجود دارد. کشف کرده‌اند که یکی از لایه‌های کره زمین بهترین ابزار برای انتقال دیتا، صوت و تصویر است. زمانی که امام زمان(عج) ظهور کنند، صدا و تصویر ایشان از این لایه برای تمام کره زمین ارسال خواهد شد.»

پرونده امام‌ زمان تکمیل شده است

یکی از اولین حاشیه‌های عجیبی که دولت احمدی‌نژاد با آن روبه‌رو شد، قرار گرفتن یک صندلی خالی در جلسات هیات دولت بود که می‌گفتند به امام عصر اختصاص داده شده است. این ادعا شاید در نگاه اول عجیب و باورنکردنی به نظر می‌رسید و کسی هم آن را تایید نمی‌کرد اما موضع‌گیری‌های بعدی رئیس دولت نشان داد که چنین اتفاق‌هایی نمی‌توانند در دولت او دور از ذهن باشند. او در یکی از جاودانه‌ترین سخنرانی‌هایش از علاقه غربی‌ها به دستگیری حضرت مهدی(عج) حرف زد: «بیش از آن که ما دنبال امام زمان(عج) باشیم، آنها دنبال امام زمان(عج) هستند. آن‌ قدر در دانشگاه‌های علوم انسانی آمریکا راجع به امام زمان(عج) تحقیق کرده‌اند که اگر من بگویم هزاران برابر مجموع کار حوزه‌های علمیه قم و نجف و مشهد، زیاد نگفته‌ام بلکه کمتر گفته‌ام که شما باور کنید. با بسیاری از کسانی که به‌ زعم آنان می‌توانسته‌اند با امام‌ زمان(عج) ارتباطی داشته باشند تماس گرفته و با آنها مصاحبه و اطلاعات‌شان را تخلیه کرده‌اند. به قول دوستی که می‌گفت پرونده امام زمان(عج) را تکمیل کرده‌اند و برای دستگیری‌اش بسته‌اند، تنها عکسش را کم دارند. آنها می‌دانند که تنها خطر مبنایی و اساسی برای امپراتوری چند صد ساله آنها امام عصر(عج) است.»

احمدی‌نژاد طرح پرداخت یارانه نقدی را نیز به امام مرتبط کرد و پول یارانه را پول امام دوازدهم شیعیان دانست. او برای فرار از انتقادها راه جالبی برای خودش انتخاب کرده بود.

کوروش وجود خارجی ندارد

مدتی بعد از تجمع گسترده مردم در مراسم روز کوروش در پاسارگاد، حسین الله‌کرم در پست اینستاگرامی‌اش به‌ طور کلی موجودیت کوروش را رد کرد و دست روی این نکته گذاشت که کوروش اصلا وجود خارجی ندارد و مقبره‌ای که با نام او شناخته می‌شود در اصل مقبره مادر سلیمان است: «ﭼﺮﺍ ﺩﺭ تاریخ ﻭ ادبیات ایران ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ نیست؟ ﺳﻌﺪﯼ، ﺣﺎﻓﻆ ﻭ دیگر ﺷﻌﺮﺍ، ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ کبیر ﻧﺒﺮﺩه‌اند؟ ﻣﮕﺮ شخصیت ﻗﺎﺑﻞ ستایش ﻭ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟ ﭼﺮﺍ ﺣﺘﯽ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﮐﺘﺎﺑﺶ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﺒﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟  ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭ بین ایرانی‌ﻫﺎ شخصیت ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺑﺎ ﻋﻈﻤﺘﯽ ﺑﻮﺩﻩ، ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ایران ﺷﺨﺼﯽ ﺭﺍ پیدا کنید ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﭘﺪر ﺑﺰﺭﮒ یا یکی ﺍﺯ ﺍﺟﺪﺍﺩﺵ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﺎﺷد! ﺗﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﭘﻬﻠﻮﯼ ﺍﺳﻢ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ‌ ﺷﺪﻩ نیست ﻭ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻛﻮﺭوﺵ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ‌ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﺮﺍﻧﻴﺎﻥ ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ این ﻧﺎﻡ ﺭا برای پسران‌شان انتخاب نکرده‌اند.»

البته اینها فقط بخشی از اظهارات جالب و شگفت‌انگیز دوستان است و قرار هم نیست نقطه پایانی برای آن متصور شویم. به نظر می‌رسد فراهم بودن شرایط برای چنین ادعاهایی و عدم نیاز به پاسخگویی و مسئولیت در قبال این حرف‌ها به طرح هر چه بیشتر آنها دامن می‌زند. در نظر بگیرید، وقتی که کسی با چنین ادبیاتی می‌تواند ۸ سال رییس‌جمهور ما باشد از آقای رائفی‌پور و الله‌کرم و بقیه چه انتظاری می‌توان داشت؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد