داماش؛ بی تو با خاطراتت چه کنیم

روز تلخ فوتبال رشت با همراهی اشک ها و فریادهای هواداران و سقوط تیم داماش گیلان در ورزشگاه عضدی رشت رقم خورد.در حالی که از دو سه هفته پیش سقوط داماش به لیگ دسته دوم قطهی به نظر می رسید با تساوی برابر با نفت آبادان این سقوط بر روی کتغد هم رنگ قطعی به خود گرفت.


  دیگر نه از تشویق های بدون مکث خبری بود و نه از آن شور اشتیاق همیشگی. گویا همه می دانستند که دیگر داماش حتی در لیگ دسته یک کشور هم جایی ندارد.

نوع و محتوای شعارهای هواداران داماشی هم به صورت کامل عوض شده بود و خبری از تحریک و تشویق بازیکنان برای به ثمررساندن گل نبود و به صورت کامل به مسوولان و مدیران و برخی از اعضای کادرفنی تیم داماش گیلان اختصاص داده شده بود.

 


هوای ابری و شعارهای متوالی هواداران که همراه با اندوه و غم بود فضای عضدی را به شدت اندوهگین و ناراحت کننده کرده بود به حدی که دل نادر دست نشان در پایان مسابقه و در مصاحبه با خبرنگاران علت تساوی تیمش را عدم تمرکز بازیکنان نفت روی بازی و تحت تاثیر قرار گرفتن آنها از این فضای حزن انگز دانست!

 


هواداران داماش با سر دادن شعار های گیلکی که با مضمون اینکه «همه حسرت داشتن چنین هواداری را می خوردند اما شما قدر آن ها را ندانستید» و« خاک بر سر شما!» و تو شهر پر پول ما، داماش غریب و تنهاست ونسبت به وضعیت که تیمشان دچار آن شده بود اعتراض کردند.

 


بسیاری از هواداران داماش از لباس های به رنگ مشکی استفاده کردند و بنرهای زیادی نیز با بک گراند رنگ مشکی در بین هواداران خودنمایی می کرد.


سکوی جایگاه هواداران تیفوسی داماش گیلان در این بازی با پرده نوشته ای بزرگ و سیاه پوشانده شده بود. بر روی این پرده سیاه نوشته شده بود: "هیچکس نیومد سری به تنهاییت نزد، اما تو کوه درد باش، طاقت بیار و مرد باش، قسم به نام داماش، قسم به این هوادار، حقتو پس میگیریم".

 


تیغ تیز شعارهای انتقادی تماشاگران بیشتر خطاب به الماسخاله رئیس هیات فوتبال، حسین قلی زاده سرپرست داماش، عبدالله مرغوب مشاور فنی امیرعابدینی و امیرعابدینی مدیرعامل سابق داماشی ها بود.

 


داماشی ها بنری نیز متشکل از این افراد در دست داشتند و شعارهایی را به سمت آن سر میدادند و خواستار این شدند که این افراد داماش را رها کنند. بر روی این بنر با کنایه شعار انتخاباتی گیلکی الماسخاله در انتخابات گذشته شورای شهر با مضمون: "اگر با هم باشیم می توانیم..." نوشته شده بود!

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد