زلزله های بی حاصل در تیم پرهوادار

فصل نقل و انتقالات برای پرسپولیس و هوادارانش مقطعی مهم در هر سال فوتبالی به حساب می‌آید. در واقع برخی از هواداران و کارشناسان فوتبال با توجه به فصل نقل و انتقالات در خصوص آینده این تیم و نتایجش پیش‌‌بینی میکنند.  با بررسی نقل و انتقالات پرسپولیس و بخش بازیکنان ورودی به جمع سرخ‌ها طی 8 فصل گذشته ریخت و پاش‌های وحشتناک و تغییرات زیاد به شدت توی ذوق می‌زند. البته در بیشتر این فصول بازیکنان زیادی به پرسپولیس پیوسته‌اند و حتی بعضا تغییرات زیادی در میانه فصل رخ داده اما حاصلی برای سرخ‌ها نداشته است.

حتی سه فصل قبل و در آستانه لیگ دوازدهم هم محمد رویانیان در طول فصل اقدام به جذب 19 بازیکن که بیشترشان ستاره‌های گرانقیمت بودند کرد اما حاصل این همه هزینه و عملکرد ظاهرا موفق در طول فصل نقل و انتقالات یک رتبه هفتمی در لیگ ویک جام از دست رفته در فینال رقابت‌های حذفی بود.
پرسپولیس البته قبل از رویانیان هم سابقه ریخت و پاش و حضور ظاهرا موفق درفصل نقل و انتقالات را داشت. در آستانه لیگ هشتم وقتی هدایتی به جمع هیات مدیره سرخ‌ها راه یافت با خرید توره، پتروویچ و آتسو، بازگرداندن کریمی و چندمهره داخلی دیگر به قصد قهرمانی وارد فصل تازه شد اما این تیم هم سرنوشت جالبی در لیگ برتر نداشت و از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت.
پرسپولیس با مدیریت رویانیان در آستانه فصل سیزدهم خریدهای خوبی داشت و در نیم فصل هم تقویت شد اما باز هم دستش به جام نرسید و نایب قهرمان شد.
در این چند سال و بازه زمانی بررسی شده فصلی که عباس انصاری‌فرد در نقل و انتقالات ورود پیدا کرد پای بازیکنان متوسط به پرسپولیس باز شد که در تمام این فصول بی‌سابقه بوده است.
اما بهترین فصل نقل و انتقالات برای پرسپولیس در آستانه لیگ هفتم تجربه شد. جایی که حمید استیلی تیم را برای قطبی بست و همراه مرزبان تمرین داد. پرسپولیس آن فصل با مدیریت کاشانی 5 بازیکن باتجربه و با سابقه کاپیتانی تیم‌هایشان را جذب کرد و با کمی تغییرات در میانه فصل حتی با وجود کسر 6 امتیاز به مقام قهرمانی رسید. از ‌آن فصل به بعد پرسپولیس تاکنون طعم قهرمانی لیگ را نچشیده است تا مشخص شود تغییرات زیاد، تعدد بازیکنان ورودی و حتی نامدار بودن چهره‌های جذب شده ملاک موفقیت نیست بلکه انتخاب نفرات جدید در شروع فصل و بعد در میانه فصل باید حساب شده، فنی و منطقی باشد.
نمونه ریخت و پاش بیهوده در میانه فصل طی سال‌های گذشته به دست حمید درخشان رخ داد و او با اضافه کردن نزدیک به یک تیم کامل فوتبال باز هم نتوانست پرسپولیس را نجات دهد و خودش هم از کار برکنار شد.
حالا پرسپولیس با تجربه تمام این فصول از دو هفته پیش وارد فصل نقل و انتقالات شده و حرکتی کند و آرام در این مرحله حساس داشته است. شاید این حرکت کند برای بیشتر هواداران و دوستداران پرسپولیس نگران‌کننده و بعضا آزاردهنده به نظر می‌رسد اما به نظر می‌رسد حرکت حساب شده، منطقی و فارغ از هیاهوی برخی مدیران طی فصول گذشته تیم مدیریتی فعلی را به این نتیجه رسانده که با این شرایط به نتایج بهتری می‌توان رسید.
شاید برخی هواداران پرسپولیس تصور کنند پرسپولیس بعد از جذب تنها چهار بازیکن جدید و جدایی نزدیک به 10 نفر هنوز کلی بازیکن جدید تاپ می‌خواهد اما به نظر می‌رسد برانکو و تیم هدایتی باشگاه قصد دارند با جذب سه چهار بازیکن دیگر نقل و انتقالات را به پایان رسانده و وارد مرحله جدی تمرینات پیش فصل شوند.
با این حساب به نظر می‌رسد امسال حداقل در شروع فصل خبری از زلزله در ترکیب پرسپولیس نباشد مگر اینکه دوباره تغییرات مدیریتی و کادر فنی منجر به تغییرات دوباره در ترکیب تیم و خرید بازیکنان جدید شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد