8 پرونده پرسپولیس در فیفا

«ولاتکو» و «ممدوتال»، 2 بازیکن قدیمی و خارجی پرسپولیس به خاطر مطالبات خود از این باشگاه، تمرکز را از مدیریت تیم گرفته و ممکن است به علت شکایت این 2 به فیفا، سرخپوشان لیگ را با کسر امتیاز شروع کنند.  کریستوفرره، یان نیکلوسکی، رافائل ادریو، ولاتکو و ممدوتال سرجمع برای پرسپولیس یک امتیاز در لیگ نگرفته اما مبالغ بسیار از پرسپولیس گرفته و تا اینجای کار 12 امتیاز از پرسپولیس کسر کرده‌اند که این میزان ممکن است به 18 امتیاز هم برسد.


در سال 1382 کریستوفرره با پرسپولیس قرارداد بست اما حتی یک دقیقه هم در پرسپولیس بازی نکرد. شکایت او از پرسپولیس باعث شد که سرخپوشان در سال 84 دچار کسر امتیاز شوند. پرسپولیس این سال با 38 امتیاز نهم شده بود اما کسر 6 امتیاز بعد از پایان لیگ اعمال شد و سرخپوشان در لیگ بین 16 تیم چهاردهم شدند!

در سال 1385 رافائل ادریوی نیجریه‌ای به ایران آمد. او در کشور امارات کارگر بود و همان سال در صفحه شخصی خود التماس دعا داشت که برای من تیم پیدا کنید!

ادریو را فردی به محمدحسن انصاری‌فرد معرفی کرد، این بازیکن معلوم نبود برچه دلایلی بسیار زود جذب تیم شد و طرفین معامله، چنان هول جذب او بودند که فراموش کردند از او آزمایش پزشکی بگیرند. سلامت پزشکی را هم در تعهدات و بندهای قرارداد نگنجاندند. این بازیکن هپاتیت B داشت! رافائل از پرسپولیس کنار گذاشته شد اما از پرسپولیس شکایت کرد. در حالی که پرسپولیس 86 در کورس قهرمانی بود ناگهان اعلام شد که 6 امتیاز از پرسپولیس کسر شده است. در روز آخر لیگ 86، پرسپولیس خوش‌شانس بود که در دقیقه 97 بازی به سپاهان گل دوم را زد و قهرمان شد، وگرنه یک نیجریه‌ای هپاتیتی، قهرمانی را از پرسپولیس می‌گرفت.

حالا پرسپولیس بنا دارد لیگ را پرقدرت آغاز کرده و گذشته‌های سیاه را از جلوی چشم‌پاک کند، اما هنوز لیگ شروع نشده حرف از کسر 6 امتیاز دیگر است. آیا کسر امتیازات پرسپولیس به 18 می‌رسد؛ سایر بازیکنان یا مربیان خارجی با پرسپولیس پرونده باز مالی دارند، به شرح زیرند:

همه شاکی‌های پرسپولیس

* ژوزه و سه دستیارش شکایت کرده‌اند و پرسپولیس هم از کادرفنی پرتغالی شکایت متقابلی انجام داده است. باشگاه با وکلای فرانسوی و هلندی مشورت کرده و لایحه دفاعی 150 صفحه‌ای نوشته و به فیفا داده‌اند. ژوزه هم دفاعیه ارسال کرده و این یکی از قطورترین پرونده‌های فیفا هست. ژوزه علاوه بر مبلغ قراردادش خواهان خسارت هم بابت فسخ یک‌طرفه قراردادش شده است .

* ولاتکو مقدونیه‌ای؛ هافبک راست پرسپولیس مبلغ 55 هزار دلار طلبکار است و از این باشگاه شکایت کرده است. این پرونده هنوز پرسپولیس را تهدید به کسر امتیاز نکرده است.


* مارکو پروویچ هافبک چپ هم مبلغ 50 هزار دلار از این باشگاه طلبکار است و در حال حاضر در حالی که در لیگ مالزی به سر می‌برد شکایت خود را در فیفا از پرسپولیس دنبال می‌کند.

* تیاگو فراگا هم مبلغ از این باشگاه طلبکار است و به فیفا شکایت کرده است و در دست کمیته انضباطی فدراسیون در دست بررسی است.

* سکوبرت هم مبلغ 25 هزار دلار از پرسپولیس خواسته است که مسوولان این تیم ادعا کرده‌اند نصف مبلغ را پرداخت خواهند.

* روبرتو سوسا هم در ابتدای فصلی که ژوزه مانوئل هدایت سرخپوشان را بر عهده داشت به ایران آمد و در تمرینات دچار مصدومیت شد نیز یکی از شاکی‌های پرسپولیس است. نکته جالب اینکه نامه‌های مربوط به شکایت این بازیکن به دفتر باشگاه نمی‌رسید و اشتباها به آدرسی دیگر ارسال می‌شد و به همین منظور پرسپولیس اعلام کرده برای دفاع از خود نیاز به زمان دارد. مبلغ 250 هزار دلار مبلغی است که سوسا از پرسپولیس خواسته است!

* ممدوتال در زمان حبیب کاشانی به پرسپولیس پیوست و 120 هزار دلار مبلغی است که او درخواست کرده و با مخالفت دو ماه پیش فیفا رأی قطعی خود را اعلام کرد. باشگاه با مدافع بورکینافاسویی توافق کرده تا مبلغ را قسط‌بندی کند. ممدوتال اعلام کرد در صورتی توافق خود را اعلام خواهد کرد که مبلغ 20هزار دلار را تا تاریخ مورد نظر پرداخت نمایند و البته این امر هم میسر نشد و مسوولان تیم نتوانستند آن را پرداخت کنند.

* اشپیتیم آرفی هم دیگر بازیکنی است که از این تیم طلبکار است و البته به نظر می‌رسد پرونده او به زمانی برای کسر امتیاز از پرسپولیس نزدیک نشده است و این تیم فرصت دارد تا با او به توافق برسد.


*مارکو سپانوویچ که توسط علی دایی جذب این تیم شد شکایتی 40 صفحه‌ای علیه پرسپولیس به فیفا ارائه داده. شماره هشتی که بابت اتفاقاتی که در جریان حضورش در ایران افتاده به‌شدت به دنبال جبران آن است. پرسپولیسی‌ها درزمانی که همسر این بازیکن دچار بیماری شده بود، پاسپورت او را ضبط کرده بودند و اجازه خروج به سپانوویچ را ندادند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد